måndag 4 maj 2009

Bevingade vänner!

Jag är en fågelälskare! Därför är det nu en härlig tid när det vimlar av småfåglar och deras ungar överallt. Den stora matstugan är just nu obebodd och finns ledig för uthyrning... *fniss*

Medans andra holkar är upptagna av små fågelfamiljer av alla de slag...


I dag har jag njutit av en härlig grekisk sallad till lunch... Finns inget godare!

I think it is a lovely time now when all the birds are coming back for the summer... Almost every nesting box is occupied this time of the year...Todays lunch was a yummi Greeksalad! I love it!!! Have a great Monday dear friends!

Ha en härlig Måndag kära vänner! Kram Sussa Pussa

44 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vilken bra idé att ha som god lunch!

fin skylt till fåglarna =)

kram L-L

Hemmalycka sa...

Gulliga skyltar till fågelbona.
Lunchen såg god ut.
Ha en härlig måndag.
Kram Åsa

EN INREDOHOLIC sa...

Men gud vad jag blev sugen på grekisk sallad. Mumma!! O så söta skyltar !! Det är en fröjd att gå in här.

Kram på dig!
Jannice

Unknown sa...

Kul med skyltarna. Såg mycket trevligare ut och så ser fåglarna direkt om det är ledigt lr inte. Slipper flyga runt och leta ;)
Din lunch såg verkligen god ut.
Kram maria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Du gör så fina skyltar :)
Mums den där salladen skulle jag inte tacka nej till nu! Ser ju hur god ut som helst!
Kram.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!!

Vad härligt med en god sallad :) Jag tänkte på dig idag för jag är med och budar på en kristallkrona liknande din du har i matsalen. Vad tycker du att man ska ge för en sådan? Själv är jag inte helt bevandrad bland kristallkronor nämligen...

Kram Jenny

Kallholmen sa...

Hjälp...nu kan man inte gå runt på bloggarna på eftermiddagarna längre för man blir så hungrig!
Otroligt gott det ser ut.
Nu skall jag förbi hos Malin min svägerska, kollega och vän vi skall välja husfärg...spännande.
Kram Carro-(inget rim den här gången!)

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm va gott det där såg ut, jag älskar grekisk sallad, ngt jag ofta äter när jag är ensam hemma tex och även sommartid, din bild blev väldigt bra, frestande!

va synd att man inte är en mes, annars hade jag kunnat flytta in i din läckra fågelboning: )

Mari.

VvW Design sa...

Vilka fina skyltar du gör. Sådana vill jag beställa hos dig. Ska fundera lite över var jag ska ha de .... Återkommer!
Fin och mysig blogg har du.
Ha en trevlig dag! Ann

Unknown sa...

Vilka fina fågelholkar! Charmigt med skyltarna! Ja, själv ä jag inte sådan fantast av fåglar, fobi faktiskt, men jag tycker fåglar ä fina o se på o även kvittret tillhör ju vår o sommar. Håller med dig, jättegott med Grekisk sallad! Ha det gott. Kram Lenita

Anneli sa...

Haha...vi har visst varit sugna på samma sak...o jag som gick ner till Sandys på lunchen idag för att beställa en grekisk sallad...och så hade de slut på feta -osten!!! Kände mig sååå besviken...men i morgon så...
Så trevliga fågelholkar du har - det vore kul att snickra lite med grabbarna nå´n dag...

Ha det gott!!

KRAAAM

Vit som snö sa...

Såå kul ide' till holkarna. Det kanske man får härma?!
Värst vad ni fått mycket grönska era lyllisar!
Kram Cilla

Gnistrande snö sa...

Wow, vilka underbara bilder du visar!
Tänk att en frukostbild (förra inlägget) kan vara så vacker i all sin enkelhet och de där holkarna, de är ljuvliga :-)

Tack för din gulliga hälsning!

Ha det så gott!

Kramar
Katarina

Love Your Homes sa...

Hej Sussa,

man skall kanske skall slå till och flytta lite på sig...skulle vara skönt med lite mindre att putsa på.

Hoppas mina holkar blir bebodda snart också....men de har placerats en bra bit upp för Kletus är fenomenal på att fånga fåglar. Så kul ska han inte få, den rara rackar'n!!

Pussa
Ia

Engelska Villan sa...

Hej Susanne!
Gud vad du är söt! Skyltar till fågelholkarna! Jag ska säga till fåglarna här nere i Sthlm, att det finns lediga holkar uppe i Dalatrakten *fniss*
Och vilken vacker bild du tagit på din smarriga lunch :) Man ser att solen skiner. Härligt!
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Haha ja där bor de bra fåglarna med en sån hyresvärdinna! ;)
Så mumsigt det ser ut med grekisk sallad!
Ha en bra kväll!
Kram /Anna

Inka sa...

Hej på dig1

hittade hit via en annan blogg. Men herregud människa vad fint du gör. Och vilket underbart hem ni har.

Ja, det är verkligen underbart med våren och den första frukosten ute...även om man får ha en pläd runt axlarna.

Ha det bra


Vänligen Inka

Tulipa sa...

Kul med skyltarna på holkarna!!!

Blir ju smidigt för de små liven då så de inte gör intrång hos någon annan fågelfamilj..*hihi*

Salladen såg läcker ut...

Kram mariette

Les Cotrions sa...

Nice bird-houses you have! Your Greek salade looks delicious! I love it too!
Big hugs
Vale

Kamomilla sa...

Åh, du har så härlig humor! De där skyltarna är ursöta!!

Och vilken sallad du ätit!! En sån hade jag nog gärna bytt min tråkiga lunch emot... ;)

Ha en bra vecka! Skönt att tröga måndag är över..

Mamma C sa...

Grekisk sallad är så gott med den goda fetaosten och oliverna.
Kram mamma c

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Mmmmm älskar grek sallad. Ska få njuta av några sådana snart...åker till Kreta på torsdag! Jippie! :-)


Ja visst är det mysigt med alla fåglar! och va fint du har gjort till dem, roligt med skyltarna!

Ha det så bra!
KRAM Helena

Må Gott sa...

Hejsan!

Grekisk sallad är ju bara sååå gott! Vad sugen jag blir! :-D

Fågelholkarna är ju störtsköna! Drog rejält på smilbanden. :-D

Må gott!
Kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Ser så gott ut. här har vi en katt som älskar att vi har fåglar i våra holkar. Praktiskt att få lunchen serverad.

Ha det bra!
Ullis

Andrum sa...

Hej!
Vilka söta fågelholkar ni har. Jag har varit alltför dålig med att sätta upp sådana till våra söta gråsparvar och blåmesar vi har här. Jag har åtminstone en som ligger och skräpar i förrådet. Det får bli till att sätta upp den imorgon, kanske som BB. =)

Härlig lunch. Blev riktigt sugen nu.

Ha det gott och kika gärna in i min nya blogg.

Kram, Annica

carina sa...

fniss gullig skylt till fågelbona,likadant här hos oss alla fågelbon upptagna

sexy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lauras gård sa...

Salladen ser jätte god ut! Blir riktigt sugen! Det är så gott med sallad på sommaren. Vi äter ofta pastasallad. Vilka härliga holkar. Jag kan förstå att fåglarna trivs hos dig, du som älskar dessa djur... Kram Stina

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Såg att det har kommit in en massa meddelanden från Taipei till din blogg och sen via dig in på min blogg. Vet du hur man får bort dessa, eller kan man ta bort andras meddelanden själv? =)))

Det var från en sexshop...mindre kul i en inredningsblogg =)

Hör av dig om du vet hur...Kram Pirre

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Vad är det för knäppa kommentarer som alla verkar ha fått då???

Du, jag har mailat dig nu ;)

Kram kram

Useful Art sa...

Tur för fåglarna som bor hos er :)
Och den grekiska salladen, nu blev jag verkligen sugen! mums.

Kram /Sara

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp! Kika in hos mig och TÄVLA om en vacker krona av Monica Johansson värde 600 kr!!!

Kram
Jannice

Liten Bod sa...

Lyckliga fåglar! Nu fick jag lite Ågren för en holk som jag glömt att laga... Visst är grekisk mat underbar? och solen, och färgerna, och landskapet, och havet... Nä, nu ska jag lugna ner mig :) Jag har en utlottning på gång ... Kram, Tina

Galleri Hönshuset sa...

huh vad bra =) Tack! Tänkte "shit kan man inte ta bort dem =)))) jag blev bombaderad på hur många inlägg som helst!!!!

Ja, det ska bli kul med en utställning. Ska sätta fart med allt som ska i ordningställas bara. Det blir mycket jobb när man har lite tid =)

ha det gott. kram Pirre

carola sa...

hittade hit via din dotters tävling..
ska kika runt mer när tid finnes..

Det var Evert jag var intresserad av:)
Är det en fransk vädur..
vill ha;)
kramisar

jag har en tävling på min blogg, kika gärna in
en fin lykta och go fransk choklad är priset..

Kathys Home sa...

Så söta bon, till de små bevingade :-)..Å så fin lunch...även om jag nyss ätit blir jag sugen :-) Ja, vi hade verkligen en jättefin dag. Hoppas du har möjlighet att vara med vid nästa tillfälle..Ha det gott//kat

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

Nu blir jag ju sugen på en grekisk sallad.. det år jag varje dag när vi var på Kreta.. fast kontigt nog hade de inga goda oliver där just nu..
och grekisk yoghurt med musli och honung åt jag med yummie!

kanske man ska bli en liten pippi och flytta in i den söat holken nu när det stod ledigt på den..

kram på dig
Ann-Catrin

Linda sa...

haha vilka coola nästen för ippina!

o den salladen kan väl skicka hit! gud så gott! grekisk mat är min absolut favorita!

kram linda

Inspiration i vitt sa...

Hej vad rolig du är som skyltat på holkarna, hoppas nu att de som letar ny bostad kan läsa hihi. Mmmm greksallad är underbart gott.
Kram på dig/Ingela.

Vårt lilla hem sa...

Hihi, vilka söta skyltar!! Det är mysigt med fåglar och klart de ska ha små söta hus de med :)

Kramkram Jenny

Kerstin sa...

Åh, Sussi Pussi, vilka underbara matbilder du publicerar i dina inlägg Du har inte funderat på att göra gemensam sak med Leila månne, tror ni kunde göra succé tillsammans! =D

Välkommen in och kolla in min webbutik!

Ha det bäst!
Kramar / Kerstin

Tracie~MyPetiteMaison sa...

What cute bird houses and your Greek salad looks delicious with that cheese and red onions! Happy week to you.
~Tracie

Mitt vita lantliv sa...

Gu så gött det där såg ut! mmm mums..

Fint med skyltar, gillar dina skarpt!

Ha det gott

Kram Daniel

Carolina sa...

MUUMS vad det där såg gott ut :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin