torsdag 21 maj 2009

Fönsterbyte...

Hej!
Här har familjen haft långfrukost. Det är så skönt när alla är hemma samtidigt. Nu ska vi in till stadens köpcentrum och kika lite...
Det grå fönstret från gästrummet har fått flytta in till teverummet i stället. Ni vet hur det är... *fniss* Man flyttar och grejar tills man blir nöjd! Nöjd för ett kort tag i alla fall!!!
Här har massor plockats bort så det kanske ser lite kalt ut, men jag gillar att det känns lättsamt så här sommartid när man ändå är mest utomhus... Mina pellisar har tyvärr inte så många blommor just nu. Eller rättare sagt inga alls... *fniss* Kanske beror på att dom inte får någon gödning... Hmm... kanske måste börja skämma bort dom lite mer.


Häromdagen hade jag turen med mig att vinna igen! Tänk jag som aldrig vinner något har fått två vinster nu på kort tid... Den här gången var det vackra kort från Katariinas Living! Hon säljer och tillverkar även dessa vackra kort bland mycket annat på hennes blogg... Tusen tack Katariina! Korten är jättevackra!

I kväll ska jag njuta en lång stund framför datorn. Det var så länge sedan jag besökte någon av er, men ni vet hur det är. Ibland räcker orken och tiden bara inte till!!

I´ve been rearanging some things in the house. The grey window was earlier in our guestroom, but now it´s in our tv room... Recently I had good luck in a lottery and won these beautiful postcards made by Katariina who runs the blog Katariinas living...

Jättekramar till er alla!! Susanne

ps. Ni har väl inte missat att Alice har en utlottning på sin blogg. Ursöta örhängen antingen att ha själv eller perfekta att ge bort som present. Det är den fina webbutiken Sagolikt gott som sponsrat med en utlottning... Kika in till Alice och var med vetja!

26 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!!

Så fint ni har det!! Jag har precis haft mycket fint besök här i stök-hemmet. Marie (Vita Ranunkler) och hennes söta man har varit här och fikat lite. Sååå mysigt. Fast jag var ju ensam hemma med barnen så det var ju lite hajkon-tajkon förstås... men kul!

Nu sover alla barnen middag (!!!), helt otroligt.

KRAM J

Anonym sa...

Ser så somrigt och fint ut inte alls kalt. Även utan blommor. hi,hi!
trevlig helg! @nn@

Anonym sa...

Åh gud kallar du det där kalt. Ser alldeles dunder vackerrt ut!
helgkramar från trogna Mona!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Länge sen jag skrev nåt här kände jag, även om jag läser allt:o)

Mina penseér har rådjuren precis käkat upp. *MORR*

Idag visar jag hur jag använder en av era fina griffeltags. Lånade en bild och länkade er, hoppas ok.
http://myshabbychichouse.blogspot.com/

Nästa helg bär det iväg till mamsen i dalarna. Ingen risk att ni hunnit öppna loppisen då än va...? *hoppas hoppas*

Kramar!
Mia

Kamomilla sa...

Jag önskar jag hade lite ork att röja jag också, det ser så rofyllt ut när det är lite tömt...
Grattis tisll vinsten, de var superfina de där korten!

Hemmalycka sa...

Det var ett väldigt fint fönster, skulle passa mig perfekt.
Trevlig helg
Åsa

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Susanne! Gud så vackert hem du/ni har!! Sen gör du ju så fina skyltar/brädor.... är lite sugen att prova själv... får se framöver. Välkommen att kika in hos mig; ebbasanglar.blogspot.com
Jag är en trogen läsare av din blogg & har lagt dig i min blogglista. Hoppas det är ok?!
Kramar från Malin ^^,

Vit som snö sa...

Åhh vilket vackert fönster med krön! Det kom till sin rätta där.
Håller med, sommartid vill man ha så lite dammtorkning som möjligt. Och när man vill boa in sej framåt hösten så är det såå kul att plocka fram allt man halvt glömt att man hade!
Ha en mysig helg!
Kram Cilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert rum! Ljust, vitt, skirt och romantiskt, nästan sakralt.... vilka fina kort du vann! Ha en trevlig Kristihimmelsfärddagshelg ( oj, långt ord: )

Mari.

gamla skolan sa...

Fönstert är verkligen vackert ! Har letat efter , men ännu inte hittat något , Du har ett vackert hem ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Signe 1 sa...

Det är alltid en fröjd att titta in här och se dina fina bilder och vackra hem!:-)Hoppas din lediga torsdag är till belåtenhet, *ler*. Kramis Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer ihåg ditt fina fönster från tidigare inlägg. Så fint med krönet på, och det passade jättebra där. Och grattis, du är allt en riktig turgumma du, fina kort. Och din lampa var en toppen-vinst.
Ha en skön långhelg
Kram till dig
AnnaMaria

Annas Vita Hjärtan sa...

Det fönstret är såååå fin! Ja tänk att man alltid ska flytta på allt hela tiden...hihi

Många kramar Anna

Mamma C sa...

Ser helt underbart vackert ut, inte är det kalt i dessa bilder som du visar. Ska kolla in Alice blogg och ta chansen att vara med i tävlingen.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vilket fint fönster du har på hyllan!

Skäm bort dina små pellisar med lite gödning och ställ ut dem vid solsken så kommer de bli glada

:D

Kram Lena

Annas skattkammare sa...

Så vackert fönster! Passade perfekt där på hyllan i vardagsrummet!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram /Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så vackert fönster! Det passar jättefint där :)
Grattis till vinsten!
Kram.

STENLYCKA sa...

Åh så vackert fönster och ombyte förnöjer.
Mina pellisar blir det bara gula blad på, de behöver nog också näring.
Ha en skön helg!
KRAM

Det vita dårhuset sa...

Hej Hej =)
Nu är jag här också =)

Ville bara lämna ett avtryck och säga att det nya fönstret var skiiiit snyggt =)

Kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att flytta runt det man har. så bra att du påminde mig om att pellisarna skulle ha gödning. Det har jag helt glömt. Får fixa det i morgon.

Kram Ullis

Hemma hos Razzel sa...

Nej, man ska inte skämma bort blommorna - de får vara tacksamma för det de får.. ; )

Hemma hos Razzel sa...

Nej, man ska inte skämma bort blommorna - de får vara tacksamma för det de får.. ; )

Les Cotrions sa...

I love your faboulous grey window!!!
Have a sunny week end!
Vale

Sunells sa...

Så fint fönster!! Gillar dina interiörbilder, så fridfulla.
Kul att du gillade korten:))))

Ha en mysig helg med sol!

Kram Katariina

FEDERICA sa...

Oh my!! Divine pictures! Your house is fabulous! Lucky girl!
Hugs,
Federica

carina sa...

ååh vilket vackert fönster som du har på hyllan, Så fint med detaljerna upptill på det.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin