onsdag 27 maj 2009

Hej! Vilka vackra dagar vi har haft, eller hur?! Varmt och skönt, precis som det ska vara. Mina händer är alldeles ömma av allt grävande i trädgården. Känns ganska skönt att det i dag inte är så vackert väder. Då kanske man kan få lite annat gjort. I vårt arbetsrum i källaren hittade jag dessa som kära sambon tagit hem någongång för läänge sedan...
Det är gamla pastellagedekorationer. Ni vet som man förr satte på tex. speglar eller möbler och som sedan målades eller förgylldes, men dessa ska varken förgyllas eller målas. Nä, dom ska få ligga i en skål och istället förgylla vår tillvaro. Jag tycker dom är så fina...

I dag ska här målas och textas på skyltar och halsband. Gjorde namnhalsband till våra barn häromdagen. Nu har Alice fäst ett silverfärgat smycke på sitt. Ett sånt där gulligt "Pearls for girls" smycke med karbinhake. Visst blev det fint ihop!? Det är tur att man har en trettonårig dotter så man hänger med lite i svängarna. För den unga fröken, hon har ideér hon... *fniss*
The other day I found these small treasures in our basement workingarea. It´s those small decorative pastellage ornaments wich they put on for exampel furnitures or mirrors. I think they are beautiful... I have made name-necklaces for our children. Alice put on a beautiful silvercharm next to hers. Think it turned out even prettier...

En kram och en puss till er från Suss!

41 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ena fine små dekoratoner. Du har rätt de är fina precis som de är. Halsbandet är så fint. Ska nog beställa ett snart jag också.
Ha en fin dag.
//Lene

LenaS sa...

åh vilka underbara dekorationer och visst är dessa tonåringar härliga och inspirerande!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

n o r d i n g å r d e n sa...

Fina rosor, vad de nu hette, svårt namn : ) och den sjalen är verkligen vacker! Smycket blev ju helt komplett med din vackra lilla namnskylt till, just trollsländor tycker jag mycket om med, kanske är det formen, in real life är de lite otäcka dock: ) Mari.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vilka vackra... Men du, skulle du inte spraya dem med lite guld??? Hihi... ;)

Halsbandet blev ju kanon... Dem kan man ju köpa till rätt så billigt från Sisters... Snyggt...

Önskar dig en fin dag inne anar jag. Ute blåser man ju bort idag!!!

Kram Hanna

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Vist är det blåsigt värre...Kan tänka mig att hos er på andra sidan älven så blåser det ännu mer, och dem mörka molnen som hänger över byn här håller på o blåser över mot ert håll...

Känns som en skräckfilm när man tittar upp mot himlen, alldeles bäcksvart....

Så himla gulligt halsband. Finns såna också att beställa? Och blommorna var fina i lådan...

Ha en härlig dag. Kram Pirre

Signe 1 sa...

Ja tur att man har en tonårsdotter som hjälper en med ideér ibland, förstår precis vad du menar *fniss* Kram Sofia

A & Lilla P sa...

Vilket vackert halsband!

Elisabeth, anyhow.se sa...

Ni är ju så grymt goa´ni två så varje gång jag kikar in så sitter jag & mysLer!
Så fint du textar, verkligen!

LILLA BLÅ sa...

Vackert vackert....
Bra med en idespruta där hemma....... :)

Laura @ 52 FLEA sa...

Lovely! I agree, the ornaments are beautiful just as they are and filling a bowl, set on a table will be just right....Love the necklaces and the silver charm provides nice contrast..Hope your day is good!
Be well, Laura

Lilla Trollbacken sa...

Vilka underbara blommor, de är verkligen vackra som de är!
Halsbanden är sååå vackra, blir verkligen sugen på ett!
Kram
Gabrielle

Lauras gård sa...

Vilka fina små dekorationer du hittade. Man borde väl kunna göra något liknande i gips eller betong om man nu har någon bra form. Hon verkar rar din Alice. Kram Stina

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vackra dekorationer, gillar sjalen oxå. Halsbandet med lilla skylten är ljuvligt.
Må så gott
Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Så vackert och bara lägga i en skål så där! De är ju så dekorativa!
Kram Agnetha

Hem och Lycka sa...

Vad vackra! Fint att låta ligga i en skål sådär. Och vad fint Alice gjorde med sin bricka, jag bär stolt den med kärlek som jag vann!

kram Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Oj vad länge sen jag var här...tiden med en bebis på armen går alldeles för fort...skulle bara vilja stoppa klockan och bara vara...just nu sover hon i vagnen och ger mamma några minuter vid datorn...

Hoppas att allt är bra med´dig! Vilka fina dekorationer, perfekt att ha liggandes framme som ögonfröjd!
Å halsbandet var fint! Gillar ju ord överallt....

Ha det gott, kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint! Ni har så mycket oligt i era gömmor :)
Halsbandet blev också jättefint!
Kram!

Kallholmen sa...

Jag har sagt det förr men säger det igen.
Din gubbe han kommer ju hem med så mysiga saker så man blir ju rent grön av avund.
hihi
Här uppe har det regnat idag och jag tänkte rent va skönt nu behöver jag ej måla utan kan vara inne och fixa lite idag.
men nu skiner solen igen så det blir ut med penseln ikväll också.

Kanon fint halsband.
Kram Malin

jane sa...

oh how i love the necklace. you are so creative!:)

Cc sa...

Vad härligt att hitta sånna ovanliga grejer. Maken min skulle inta fatta att det var ett fynd om de så ramlade ner i huvudet på han, hihi. Kram

Unknown sa...

Så fint halsbandet var! Det var himla käckt. Och rosorna vad det nu var du kallade dem, tänk vilka skatter man har i gömmorna bara man börjar rota runt lite grann ;)
Kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men, missade ni den! Ja, annonsen var lite mitt i bland en massa andra så det var lätt gjort kanske... det var i FK förr förra lördagen tror jag det var...alltså, snart 2 veckor sedan!

Jag har nog inte kvar tidningen tyvärr, annars hade jag sänt den...men hittar jag ngn så ska jag spara den åt er! Mari.

basiclabelSweden sa...

Vilka fina dekoriatoner! Här på Ö har vi tur ingen regn än, hoppas att det fortsätta på morgon också.

ha en härlig kväll.

Villa Carl Larsson sa...

Ja de var verkligen fina så jag förstår att de får förgylla er tillvaro :) Och halsbanden du gör är ju så vackra!!! Och vad smart att hänga det fina hänget intill.

Kram Josefin

Kamomilla sa...

Härliga vackra dekorationer! Vilken storlek har de? svårt att uppfatta på bilden..

Hon är lika kreativ som mor sin, din Alice. :)

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Jättefint! :)

Nu har jag mailat dej -vill beställa lite!

KRAM
/Helena

Min stil sa...

Heisan du. For noen flotte dekorasjoner og halsbånd. Virkelig vakre. Kjempeflott og inspirerende blogg du har. Jeg legger deg inn under mine favoritter ;)
Klem fra Susanne

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så nydelige dekorasjoner,-får nesten lyst til å spise de;-)

Og for noen flotte smykker du lager,- dere er så kreative og flinke*s*

Ha en fortsatt fin uke!

Kullan Pullan sa...

God morgon!
Ikväll har vi extra öppet till 21.00 med 20% rabatt på allt men jag jobbar inte då utan som vanligt. Hoppas vi ses!
Puss /Paula

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vilka fina saker du har där i lådorna, jättefina som de är att bara ha framme..
Och vilket underbart halsband !! Vad du är duktig på att texta...
Idag regnar det här och stormar, jag fick jaga tvätten som jag hade hängt ute..puuhhh...men i morron har de lovat sol och jättevarmt..
Ha det gott
Kraam Anette

Anette sa...

Dom små "blommorna" gör sig fin i lådorna och vilket fint armband.

Kram Anette

FEDERICA sa...

You're right, they are so beautiful!!
Have a wonderful week!

mig & alice sa...

Hej vännen.

Smycket blev ju verkligen personligt och lite extra när Alice la till lite silver. De kan de där "små" tonåringarna :-).

Vilka ljuvliga dekorations detaljer du hittat, jag tycker också att de är vackra precis som de är.

Ljuvlig var den sjalen över stolen också.

Jag har nyss mailat dig :-).
Ha en fortsatt bra dag fast det regnar på oss nu.

Kraam
Melinda

Made in Persbo...Carina sa...

Blommorna är ju underbara att ha liggandes i en skål! Så vackra! Schalen likaså! För att inte tala om halsbandet....så fiffigt av Alice att hänga i ett pearls for girlssmycke. Du textar så fantastiskt vackert! Gööörsnyggt!

Kram på dig Susanne!
Carina

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej igen! :)

Härligt med cypern!!! Ni får ju varmare än vad vi hade också. Ja vi hade det jätteskönt, inte för varmt för lilla Betty heller. Men alldeles för kallt både i poolen och havet för att hon skulle vilja bada! :)
19-23 grader och sol varje dag. God mat och trevligt sällskap.

Ja visst är de lika gamla, går hon i 6:an också?

Mmmm spännande med reportage. Känns långt bort fast det inte är det. *ih* :)

Längtar efter dina fina halsband/skyltar!!! :)

KRAM
/Helena

Ann-Catrin sa...

Vilak underbara små rosor.. ja de ska bara ligga där och sprida sin skönhet tycker jag

Så sött halsbandet blev.. du kan du'''ja nu vankas det kanonväder till helgen...
Hopas dufår lite vila i allt trädgårdarbete.. vår trädgård är hur sunkig som helst i år.. har inte hunnit me den alls


kram på dig
A-c

Tusenfröjd sa...

Vilka söta små dekorationer... de får du allt vara rädd om! De blir ju sååå fina som dekoration.

Ha det så gott!
Liv

vardagsvitt sa...

Ni är nu verkligen ett bra team du & Alice, urtjusigt halsband!
Hoppas ni får en skön helg, här väntar vi på sommarvärme i helgen så jag har laddat med solbrillor och jag kanske till o med tar fram bikinin så man får sig lite färg när jag ska gräva i rabatterna!!
Kram Marith

lottens vita och gröna sa...

ojjjjj så mycket fint ni har susanne, vilket härligt stilleben! i morrn har jag ledig dag, ska grävas och härjas i trädgården dårå...ja när gus sover middag, annars hjälper han mig med jorden...tillbaks!
såååååååå fint du textar, helt underbart smycke!

varmkram lotten

butiksofie sa...

What a super gorgeous Blog!!!!May I link you please!!regards Anja

Lycka är ~ Onnea on sa...

Vad vacker sjal. Har du virkat den själv?
~marita~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin