fredag 15 maj 2009

Heja Norge!

Hej på er! Har precis kommit in från loppisen. Vi har varit där och röjt under dagen... Nu ska jag slänga mig i duschen och sedan hoppa i min favorit Mollyblus...


Sen ska jag hålla tummarna för att den bästa låten "Fairytale" med Alexander Rybak vinner ikväll! Sorry Malena, men i dag håller jag på Norge...






Hoppas ni också får en härlig kväll. Nu har vi laddat med chips och läsk för en helkväll med Eurovision song contest.... Första gången ett datasnille(hmm...) som jag *fniss* lägger in ett videoklipp från YouTube. Hoppas bara det funkar....
Tonight we are watching Eurovision song contest, and tonight (sorry Sweden) I hope my favorite from Norway wins...
Jättekramar Susanne

28 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken kväll, fixar och grejar ute, myggen surrar runt huvudet, ändå kan man inte låta bli att kika in när man passerar datorn: )

Oj, den låten har jag inte hört men ska kolla ikväll, Norge brukar ha bra bidrag, och vore ju kul för dem med dubbelt firande, 17 maj är ju dessutom i antågande, Heja Norge!!! ( har ingen högtalare kopplade till datorn jag sitter just nu dessvärre...)

Malena är bra men ju mer jag lyssnar på Alcazarlåten ju mer gillar jag den faktiskt... ha en bra melodifestivalkväll!!! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

Önskar dig en fin kväll!

: )

KRAM, Jenny

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Hoppas att ni får en trevlig kväll. Ursnygg blus!!!
Kram Maria

StrandviksVillan sa...

Håller med dig: jag röstar också på Norge ;)

Verkligen ljuvlig blus du har. Ha så mysigt ikväll!

Kramar från Ann-Christine i Finland (som tittar in här rätt ofta)

Cc sa...

Jätte snygg blus, vad hittar man en sånn. Kram

En Doft Av Lavendel sa...

Ja HEJA NORGE!!! Jag håller helt med dig..jag röstar på Rybak..vilken läckerbit å låten är underbar.
Ser att vi gjort ett liknande inlägg..jag har åxå ett youtube klipp med i mitt senste inlägg där Alexander Rybak frmför den där låten =)

Ha de gott!
Kraam från Benita

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, så bra, Susanne! Vi trenger full pott fra Sverige i kveld!! Vi får vel det?! Rösta på oss!!!

Ha en fin kveld!!! Jeg skal stryke bunadskjorter og se på MGP ...

Klem Anette:)

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig. Gillar också Norges låt väldigt mycket. Sak bli kul att se hur det går.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Det vita dårhuset sa...

Hej susanne!

Nu sitter min mamma i Rjukan hos moster och min andra moster som har flugit dit från Nord-Norge och kollar på Eurovision =O)

Tänk dig 3 systrar som inte ses så ofta tillsammans i 5 dagar med en massa vin och god mat!

Kan sluta på 2 sätt....;)

Och i morgon firar de ju syttone maj **hi hii**!!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar Erika

Brahdelt sa...

I thought Norwegian song was the best this year! *^v^*

n o r d i n g å r d e n sa...

HEJA NORGE!!! Nu vet jag ju vilken låt de hade,den har jag ju hört massor, den är ju skitbra och helt enkelt bäst!!! Visste inte att det var det Norska bidraget, så läcker musik och respekt för de vackra norskorna som hade normala långa klänningar och inte kortkortkort som alla andra:)

Hoppas de vinner, då får de mycket att fira denna helg!! Mari.

lottens vita och gröna sa...

hej going, vilken söt blus och du den norske gutten är väl bara bäst!!! varmkram lotten

Hagbacken sa...

Blusen är såå snygg! Hoppas ni hade en skön kväll, du fick som du ville också! *ler* Grattis till Norge!

Kram Linda

Myownhome sa...

norge var verkligen bäst av alla. :) Och han lyckades ju också charma hela europa. :)

Annas skattkammare sa...

Du hade rätt, och låten var kanon! Jag jobbar inatt men det är lungt så vi kunde se tävlingen allihop i personalen med exotiska frukter som tilltugg! =)
Ha en skön söndag, jag ska snart hem och sova.
Kram /Anna

Christina S sa...

Grattis, din favorit vann! Tråkigt att det gick så dåligt för Sverige, men ett stort Grattis till vårt grannland! Fin blus!! Kram Christina S

Lilla huset på prärien sa...

Och så bra det gick sen! Jag såg ju inte det hela för jag var på kroatisk fest (!) Men jag hörde skvallras att han vann. Ska sätta mig till rätta här med mitt kaffe nu och lyssna ordentligt :)

Kram Jenny

kardemumma sa...

Snacka om att ha vinnar instinkt!
Charmig kille med urbra låt!
Kul att det går hem och dom skrällde ju dessutom!
Själv ska ner och jobba och fixa det sista i butiken,igår blev det 12-timmarspass!!!
Ha en skön dag!
Kramar C

LOPPISLIV sa...

Visst var han en värdig vinnare, jag hejade på honom också, den rara gutten vann min röst så fort jag hörde låten, en riktig fairytale kväll....Fin söndag önskar jag dig och familjen. Kram Paula

MODERN COUNTRY sa...

Og Takk til alle våre gode naboer som gav sin stemme!! Og hvilken kveld det ble!! Her fløy vi i taket av både musikk og sjarmerende deltakere. Alexander er så utrolig gullig :) Håper dere også hadde en underbar helg!!

Hvilken vakker bluse!

Klem!
Aina

anne sa...

Då hejade du och jag (och resten av Europa?) på samme gutt! :)

hemtrevnad marie sa...

Ja, jag hejade också på Norge , med Island som god tvåa och det blev ju bra:)
Inte kunde väl 17:e maj firas bättre !
kraam

Det vita dårhuset sa...

NEJ NEJ NEEEEJ Susanne =O)!!!!!!

Gör du som barnen och bara tittar på bilderna när du läser bloggen eller är jag sååå otydlig ?! **fniss**

Jag menar inte att bilen sticker i ögonen på folk utan vårat beslut att försöka få ett barn till kan få folk till häftiga diskussioner!

Tokfia där ;)

Men så är di INTE den första som missförstått mig så jag får nog ta att klargöra det i nästa inlägg ;O)

Och visst ska jag tuta! Ni kan få åka med heeela familjen **hi hiii**

Kramar Erika

Inka sa...

Hej svejs på dig!


OCH NORGE VANN OCH JAG ÄR FAKTISKT NORSK. OCH JAG ÄR SÅÅÅ GLAD IDAG. Gå gärna in till mig och kolla min hyllning till Norge.
Och Alexander är så söt som bara den.

Kram Inka

Kamomilla sa...

Halloj! Vilken underbar blus!!!

Nu gick ju norge och vann då! Grattis till dem! Fin låt!

Tankar tar tid sa...

Då är du väl nöjd idag ... eftersom "din" låt vann *ler* ... tycker inte att den var så dum jag heller men jag gillade Danmarks bidrag mer.

Kul grej du skrev om i förra inlägget ... att ta med sig menyer från olika restauranger runt om i världen ... det ska jag börja med när jag reser nästa gång ... synd att jag inte visste om det när jag var till Prag i förra veckan!

Kramar Christina

Linneagården sa...

Ja, det blev ju Norges kväll igår!

Gissar att du har fixat en massa fint & gjort trevligt i din loppis. Själv blir det nog 1:a året på 7år! som jag inte kommer att ha min gårdsloppis öppen. Känns lite tråkigt. Men har man fått jobb, så har man, hihi.

Ha det gott Susanne & din blus ser väldigt skön & snygg ut!
Kram /madelene

Vita drömmar och choklad sa...

Ja, din favorit vann =)
Själv höll jag på Malena men vad hjälpte de?! Norge Var bra och det Var kul att de vann!! Hoppas helgen varit bra.
Kram Camilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin