söndag 17 maj 2009

Krydderi!

Hoppas ni haft en härlig helg! Det har vi... Tänk att jag fick som jag ville på Eurovision song contest igår... Och vilket härligt väder vi haft i dag. Äntligen är kylan som bortblåst...

Förra helgen när vi var på loppis köpte jag den här rostiga lilla hållaren, men burkarna saknades. När jag kom hem funderade jag hur i allsin dar jag kunnat köpa den, men efter att vi grejat lite på vår egen loppis i går hittade vi dom här söta kryddburkarna i glas som passade perfekt! Tänk vilken tur man har i bland!

A week ago I bought this thing in metal, but the jars were missing. Yesterday when we were cleaning our own fleamarket we found these small jars that fits perfectly...

Krydderi, kryddera vi ses en annan dag! Kram Susanne

21 kommentarer:

Tulipa sa...

Blev ju perfekt!
Har ni loppis hemma ibland?
Har inte riktigt blivit klok på det...
Önskar dig en fin ny vecka!
kram Mariette

STENLYCKA sa...

Ja,ibland skall man ha tur. Det blev jätte fint med glasburkarna.
Grattis du hade rätt om Norge!
Önskar dig och Alice en bra vecka!
KRAMAR

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Så fint det blev! Är själv svag för lite rostiga saker.
Kram Maria

Les Cotrions sa...

It's very nice!!! They're perfect and very special together!
Have a nice week!
Vale

Engelska Villan sa...

Hej Susanne!
Vad perfekt att ha egen loppis hemma, då kan man ju köpa hur mycket fint man vill på loppis utan att bekymra sig för var man ska ha det sen :)
Jag gillar verkligen lådan, hade inte Spets och snor-Helena nåt liknande? Jag har letat efter en sån! Får se om turen är med mig i sommar...
Kram kram till dig!/Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint loppisfynd. Ibland har man ju saker som inte passar först men sedan bär man hem något och då blir det perfekt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Jeannette sa...

Perfect to have your own fleamarket at home to find things! ;)

Lauras gård sa...

Tänk att du kan fynda hemma hos dig själv... Det blev jätte fint med burkarna! Ja, de har haft mycket att fira i Norge i dag! Kram Stina

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Fiiint! Va härligt när allt bara stämmer.

och tänk att du tippade rätt att Norge skulle vinna. :-) det var faktiskt en bättre låt än vad vi hade, så Norge är väl värda vinnare.

Kram
/Helena

Millas hem sa...

Tur?!
Nejdå, magiska händer!

Det ni rör vid har "lätt" för att bli vackert!

Kram C

Vit som snö sa...

Precis såna kryddburkar har jag i en låda! Hoppas jag också ramlar över en sån fin hållare, då får mina också komma fram.
Kram Cilla

Noamaja sa...

Hi, hi, du är rolig du! Jag är faktiskt ganska feg och velig på loppisar tyvärr... Min pappa däremot är det ingen hejd på. Just nu gillar han att köpa gamla vågar och emaljerade saker, hi, hi. Jag lovar, JAG har inte sagt något till honom om det, det är grejer han gillar själv. Kul tycker jag! Själv köpte jag faktiskt ett spelbord igår i mörkbrunt trä för 300 pix. Har lust att måla det svart faktiskt... Vad tror du om det?

Hoppas du får en härlig vecka!
Kram, Noamaja

Noamaja sa...

Jo, och den lilla hyllan var ju jättefin och vilken tur med burkarna! Allting har en mening liksom *hihi*

Lilla huset på prärien sa...

Ja ibland lönar det sig att rota runt i sina egna små gömmor. Tänkte just att jag måste rensa ur lite i mina gömmor dock... kanske också skulle ha en loppis! :)

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Vilken jätte fin behållare..så snyggt när det är så där slitet och nött..
ha det så bra..
Kram anna

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Japp, nu tar vi en kaffe på trappan..här skiner solen..och jag är ledig !! Konstig känsla, men skönt ändå..att få återhämta sig..
Jag ska gå och kika i landen och planera lite, skulle sååå vilja ha en syrenberså..du vet, där man kan sitta och fika prinsesstårta !!
Åhh vad bra att du gillade lampan !! Min gubbe hängde upp våra igår här hemma, två stycken ovanför slagbordet i köket, med svart tvinnad sladd..kanonsnyggt blev det, jag ska fota och visa på bloggen på Onsdag...
Himmel vilken fin lite hylla du har köpt, kanon med de små burkarna i..
Ha det gott
Kraam Anette

Pysselpalatset sa...

Ja det blev verkligen perfekt med burkarna... Kramar Jeanette

Anonym sa...

So sweet! Wonderful blog you have.
Greetings from Leona

vosgesparis sa...

This is a good find I think I might have taken 'the thing' home as well ;)

Cc sa...

du hade verkligen tur, det passade perfekt. Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Ja det blev ju jättebra med de burkarna där! Tur att du hittade dem!
Kram, Carina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin