lördag 9 maj 2009

Liten olycka!

Åh vad härligt det är med Lördagsmorgon! Här har vi legat och dragit oss läänge... Nu efter frunchen ska vi på en liten loppistur här runt omkring...


Häromdagen när jag beskar mina rosor slant jag med sekatören och en hel frisk gren gick av!!! Hur klantig får man vara egentligen!? *fniss* Nu står den inomhus i en vas så grön och grann...
Hoppas ni får en härlig Lördag!
Oh how I love Saturdaymornings! We had a long and lazy one today. Now after brunch are we going to a few fleamarkets... A few days ago when I was cutting down dead parts of my roses I slipped with my secateur and cut a whole branch. How stupid isn´t that!? *hi,hi* Now I´ve put it in a vase inside... Have a nice weekend where ever you are!
Kram och puss från Suss!

21 kommentarer:

rosenskära sa...

Äääh, hoppsan, vad dum man känner sig... Hoppas det var en stor buske så det inte syns så mycket.
Igår var jag på Sofiero gård och köpte en efterlängtad sak och där sålde Jessica fantastiska exemplar av apotekarrosen Felicité Parmentier, stora med massor av blommor! Blev alldeles hagalen!

Hoppas ni får en jätteskön dag/Lena

Kallholmen sa...

Ha en mysig Loppislördag och rosen tycker jag ser riktigt fin ut även inne...
Kram Carro

Annas Vita Hjärtan sa...

Vad mysigt med loppis lördag! I morgon tror jag att jag ska ta mig en tur!

Fint blev det iaf med rosen!

Kram Anna

Kicki sa...

Hej Susanne!

Jag är en trogen läsare av din blogg även om jag inte brukar lämna så många spår... Jag såg att du olyckligtvis hade skurit bort en kvist på din rosenplanta. Vet du att jag läste precis i tidningen 7 (en gratistidning i Ö-viksområdet) att man kan göra nya rosor av dessa kvistar. Klicka gärna in på länken http://www.tidningen7.se/pdf/tidningsnummer/t7_nr18_09_sid1-48_kv.pdf och läs mer på sid.36-37. Tack för en alldeles underbar blogg. Mvh Kicki i Ö-vik

Vit som snö sa...

Hoppas det inte syns så mycket på rosen och hoppas kvisten klarar sej länge i vasen inne!
Härligt med loppis, hoppas du fyndar!
Kram Cilla

Signe 1 sa...

Hallå!! Tack för din fina komplimang hos mig:-)Härligt med en loppistur en skön lördag som denna! Må gott, kramis Sofia

Kamomilla sa...

Oj så det slant! Men vackert är det med grenen inne!
Gillade så de små söta kopparna i det tidigare inlägget. Helt härligt söta och säkert fina att ha i ett cafe´!

Ha en skön helg! Här är vi flunssiga och ute ösregnar det. Det bli slöande framför tv:n och allmänt latande framför brasan ikväll. Inte så illa det heller. Men det hade varit roligt att jobba lite i blomlandet men det får vänta.
Kamomilla

Må Gott sa...

Hejsan!

Nåja, nu var det ju som tur var inte den sortens olycka som ger sju års olycka som tex en krossad spegel gör...utan en olycka som istället bringar lycka inomhus. Hoppas ni får många blommor som slår ut på kvisten! :-D

Må gott!
Kram Anette

Villa Carl Larsson sa...

Ja det kanske var lite olyckligt men det blev ju fint inne hihi. Ibland för oturen med sig något bra också.

En skön lördag verkligen. Har bara varit och myst hela förmiddagen. Man behöver verkligen sånna dagar ibland.

Kram Josefin

EN INREDOHOLIC sa...

Så vacker den blev inne då... Det gjorde nog ingenting :) Hoppas du får en fin forsatt helg. Kika in hos mig och tävla vet ja!!

kram kram
Jannice

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbart vackert, vilken tur du slant med sekatören: ) Allt förvandals till ngt vackert hemma hos dig, tom misstag: )

Kul att träffas idag! Ha en bra helg Susanne och hälsa Alice!!! Mari.

Anonym sa...

Så vakkert det ble inne med grenen...:)
Nydelig bilde:))
Ha en superfin helg!
Klem

Lillemor i Hummelsta sa...

jag är ingen expert, och har inte testat själv, men har läst att om man klipper pil (salix) i småbitar och lägger i rosens vatten så bildas lättare nya rötter. Salixen har överskott av nån sorts tillväxthormon som underlättar rotbildning hos sticklingar. Testa gärna, ingen förlust om du misslyckas, allt att vinna.
Kram Lillemor

Lilla huset på prärien sa...

Det är nog ingen skada skedd Susanne, den tar sig igen rosen. Jag har också beskurit mina... ganska hårt denna gången för de planterades förra året. Vill att de ska grena ut sig och buska sig riktigt rejält. Det är min forhoppning att plantera en hel massa rosor till i höst :)

Vad hittade du på loppisen?

Kram J

Lilla jag sa...

Trevlig helg

Unknown sa...

Har läst att man kan få rötter på rosenkvistar. Läste om det på odla.se
Snyggt inne blev det iallafall ;)
Fortsatt trevlig helg
Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

så där kan det gå när man håller på. Tycker ofta det händer att jag råkar klippa av något som egentligen ska vara kvar för att jag har så bråttom.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

linnea-maria sa...

Men visst är det fint med den skira grönskan! Det behöver ju inte vara en massa blommor på. Idag slängde jag lönnkvistarna och tog in lite spirande vinbärsgrenar. Jag hoppas att det kommer rötter på dem. Ha en fin söndag /linnea-maria

marianaskeramik sa...

det lät jätteskönt! vi har hela helgen bokad med matcher och uppvisningar....men klart man är där och hejar!!
ha de bra
marinaskeramik

Anneli sa...

Visst är det helt underbart med helgmorgnar...hos oss är det endast jag som är vaken och njuter av lugnet:)
Känner så väl igen det där när sekatören slinker iväg...men den var ju så underbart grön och skön i sin lilla vas!!
Loppistur låter skönt - för mig blir det kanske var 3:e månad:(( *abstinens*

Kram

ps. Grattis till vinsten hos Anette!!

Mitt smultronställe sa...

Hej!

Hoppas du gjorde några fynd igår!!
Du får ha en bra söndag, kram Camilla.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin