onsdag 6 maj 2009

Playing with letters!

Hej! Tänk vad roligt det är med bokstäver! Ni minns väl min leklåda jag fick för ett tag sedan.... Nu har det smugits fram lite bokstäver ur den här och var. I köket är det just nu ordet kitchen...


Fast jag faller i och för sig för allting med antingen siffror eller knasig text på...


Som den här roliga skålen! Den får stå för dagens färgklick...
Ha en bra dag! Ät rester och var glad.... *fniss*
In todays post I show a few things with letters in the kitchen. Do you remember my box I got as a present a while ago. Now some of those letters is coming up around the house... The other day I bought this little funny bowl with the word rester written on it wich means left overs...
Kram Susanne

50 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint! Rolig och snygg skål!
Ha en bra dag.
Kram!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ja man kan ha mycket roligt med bokstäver, både som liten och stor :)

Hoppas du får en skön dag, kram!

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh så fina bokstäverna är, och den skålen var ju så häftig!

Ha det bäst!

Kram Anna

VITA NYANSER sa...

SÅ fint det blev med bokstäverna. Måste nog ner i källaren på skolan och kolla om jag kan hitta något gammalt....

Kram l-l

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så fine bilder, Susanne!! Helt enig - det er veldig dekorativt og flott med bokstaver og tall!!

Ha en fin dag, vennen:)

Klem Anette:)

Må Gott sa...

Hejsan!

Skålen är ju bara helt UNDERBAR! :-D

Kul med alla bokstäver i leklådan. Förstår att du är mer än förtjust i den. Blir ju nästan sugen på att leka skola igen när man ser den. ;-D

Ha en riktigt go dag!
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken läcker skål!! Och det där 2 dl-måttet skulle jag vilja ha, liksom hela ditt kök för det är verkligen jättefint! Mari.

Vit som snö sa...

Vilka härliga bokstäver! Och användbara, ena dagen kitchen andra dagen något annat. Kul!
Jag gillar kannan med bestick i!
Jaa, det blir nog faktiskt rester idag!
Ha det gott! Kram Cilla

LantlivsAnette sa...

Hallojsan..dubbel sjuan här..hii..hii..
Ohh vad fint, jag älskar texter och siffror jag också..
Och du det där med att äta rester, det gör vi jämt här i huset, bra tycker jag men inte ungarna !! Vänta bara till den dagen då de flyttar hemifrån, då blir det nog rester i fleeera dagar för dom..;)
Ha det gott
Kraam Anette

Skatan sa...

Godmorgon. Eller förmiddag. Jag avslöjar tempot på dagen...vi tar det lugnt och myser i regnet :)

Gillar också bokstäver och det grafiska. Resterskålen skulle göra sig utmärkt i vårt kylskåp :)

Kram,

Anna

Hemmalycka sa...

Underbart söt!
Kram Åsa

MiaMaria sa...

Hejsan!

Visst är det härligt med bokstäver i alla dessa former....

Det bidde inga RESTER idag...kanske i morron......

HA´en skön dag!
MiaMaria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hej!

Jätte fint med bokstäver och texter på olika saker. Skålen var jätte söt!

Kram Susanne

Flaggduken 2 sa...

Det är kul & vackert med ord. Härliga bilder du visar.
Kram Petra

Signe 1 sa...

Alltid lika snygga bilder du bjuder på Susanne!:-) Ja det är nåt speciellt med ord och bokstäver, fööörstår inte, hihi.. Stor Kram Sofia

LOPPISLIV sa...

Hej Susanne, ohh så vackra härliga inlägg du gjort, bokstäverna är så fina i ditt kök, och lilla vita trådkorgen som hänger där från hyllan är också väldigt charmig. Din veranda bild är helt underbar och... hihi jag äter likadan youghurt tallrik varje kväll innan läggdags, har du provat stora blåbär (ica), jag tar dem direkt från frysen och har ovanpå, jättemums...Ha det gott och tack för dagens inpsiration. Kraaaam Paula

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så roligt med alla dessa ord och skyltar. Här är det regn och vi ligger bara i soffan inget pyssel för min del. Men lite sugen blir man måste se om det finns något jag kan göra.
Kram Tess

Unknown sa...

Det var ju en rolig färgklick! Det är kul med bokstäver, fina bilder. Ha det gott. Kram Lenita

spetsar och änglar sa...

Riktigt snyggt med bokstäver!

Åh skålen är superfin!

Tycker faktiskt det är skönt när det finns rester att äta.

Men det blir tyvärr inte idag!!!
Känner mig lite lat. Så rester skulle ha varit utmärkt ;-)

Men nu måste jag snart sätta igång med förberedelserna inför middagen.Tar lite tid i den här stora familjen.

Ha en fortsatt fin dag
Kram
Heléne

rosenskära sa...

Rester?! Nej du, en annan har varit på invigning hos Jannice med bloggen Simplicity. Scampispett och caesarsallad och ett underbart vackert och harmoniskt hem och en helt fantastisk människa!

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe och ta en snabbkopp med en väninna!

Lena

Corine(THUIS) sa...

I like the lettres "kitchen"! With the translater I can almost read your post.. some words I don't understand.. But I always like visiting your blog! Greetings, Corine(THUIS)

Anonym sa...

Såå kul med bokstäver och texter.

Jag börjar verkligen hamna i det träsket själv just nu och jag kan ju bara inte låta bli att texta.....

Kram kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

oooh den där skålen, vad fin den är...och rolig...
Visst är det härligt med siffror och bokstäver...Håller på för fullt och gör olika skyltar med schablonerna jag har köpt.

Ha det gott. kram Pirre

Hem och Lycka sa...

Men vad fint, visst är det skoj med bokstäver!

kram Mia

Liten Bod sa...

Visst är det fint med bokstäver och siffror, kan aldrig få nog! Fin rest-skål, det har jag aldrig sett :) Kram, Tina

Pysselpalatset sa...

Så himla rätt i tiden, miljömässigt alltså... detta med att inte slänga mat och ha en egen alldeles underbar skål till rester... Ha en go eftermiddag... Jeanette

Anonym sa...

Vilken fin liten hörna! Roligt med bokstäver! :-)

Jättesöt skål!

KRAM

Annas skattkammare sa...

Visst är det fint med texter och bokstäver! Det faller jag också alltid för! Jättefina bilder..
kram /Anna

Unknown sa...

Bokstäver roar både stora och små. Är själv fashinerad av dem.
Snyggt som alltid hemma hos dig:)
Kram Maria

kardemumma sa...

Kuligt inlägg! Jag gillar den "Rester" skålen helskarpt!
Skulle platsa bra hemma hos mig :)
Ha en skön vecka!
Kram C

Tulipa sa...

Den där texten kändes ny...ett smil på läpparna fick man allt!

Kram!

Annabella sa...

Hej! Vilka fina bokstäver. Tycker jättemycket om ditt 2 dl -måttet :)

Ha det så bra!

Kamomilla sa...

De är så fina dina bokstäver! Och jag blev kär i skålen med rester-texten på. Kul grej!

Ett skönare liv sa...

like it :)

På min gatan i stan sa...

Jag bara älskar din stil!!! :)

Kram!

In my house sa...

Hej hopp,,,,, vi är nog fler iallfall 2 som gillar bokstäver & siffror!!!! dom är något helt enastående tycker jag!!!

Sååå me like dina =)

Kram josse

Les Cotrions sa...

Nice post! I like your playing with letters!
Hugs
Vale

LantlivsAnette sa...

Halloj Sussie !!
Du...jag hoppas att det är Ok att jag lånade en bild från dig !! Jag länkade såklart till dig..kika in så får du se..
Ha det gott
Kraaam Anette

färg o form sa...

Tjooohejsan! Vad roligt att hitta till dig.....sååå mång vackra bilder du bjuder på...nu kikar jag vidare.
Ha en bra dag//Hannah

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Grattis! Du är allt en riktig lyckost. Kolla i senaste Vakre Hjem, reportaget om Vintage Factory.
Din vinst är härlig..
Kram till dig
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Halloj igen !!
Men vad roligt att du blev så glad...kanon, är du glad så är jag glad !!
Maila din adress så att jag kan skicka lampan till dig !!
Den packas i helgen...
Kul att Alice kikade först..hii..hii..
Ha nu en toppendag..jag ska ta mig en till kaffe sluring, som jag brukar säga..
Kraaam Anette

mig & alice sa...

God morgon din lyckost!!

Och ett stort grattis till vinsten...vet du...jag drömde faktiskt inatt att jsut du skulle vinna den...konstigt va?

Den kommer att passa super hemma hos er!

Tisdagar är ingen bra dag och försöka komma in i butiken, fniss,

Men du är så välkommen en annan dag så :-).

Hoppas att ni har det bra och att ni njuter av våren...är bara liiiiite avundsjuk på dig som får gå hemma och mysa :-).

Kraam
melinda

mig & alice sa...

Glömde ju...

Vackert mått med besticken i....älskar sådana!!
Kramkram

Made in Persbo...Carina sa...

Stort GRATTIS till vinsten av den vackra lampan hos Lantlivs-Anette!

Själv hade jag turen att få tag i den sista hon sålde så jag blev inte helt utan jag heller ;)
Längtar efter att få hem den vackra lampan och gissar att du gör det med :)

Kraam Carina

Lycka är ~ Onnea on sa...

Verkar kul med text här och där i hemmet.
Grattis till vinsten, lyckans dig..
~marita~

linnea-maria sa...

Underbara bilder. Sådana bokstäver känner jag ju igen! /linnea-maria

My Lovely Things sa...

Vilka underbara bilder från ditt kök..Dina siffror ärså fina!!

Grattis til vinstenhos Anette..vilken lycka att vinna lampan..
kram anna

Hagbacken sa...

Hej Susanne!

Stort grattis till vinsten! Vad roligt för dig! Tror jag såg dig idag på TTV, om du har varit där idag vid 13-14 tiden? Var på väg att säga hej, men vågade faktiskt inte då jag blev osäker på om det verkligen var du...

Var det du, så såg du då så fräsch å snygg ut i jeansjacka!

Hoppas du fyndade något!

Kram Linda

Engelska Villan sa...

Hej Susanne,
jättesnyggt som vanligt! :)
Kram Anna

Hagbacken sa...

Hej igen! Ja, jag brukar inte vara blyg i sådana lägen..så det var nära på att jag frågade om det inte var du...men sen tänkte jag på hur dumt det skulle verka om det INTE var du...*ler*

Vad roligt att halsbandet är klart! Jag har ju då tyvärr inget körkort själv, utan måste fixa skjuts (för jag träffas gärna och säger hej) På lördag ska vi till Falun, för jag har best madonnor av Irene(gammalt och nytt). Du har inte vägarna förbi där? Han som skjutsar mig (exet) jobbar natt from nu och resten av helgen, men han sover aldrig längre än till tolv....

Men exet säger att vi ev kan svänga förbi imorgon em annars? Vi ska ut i ärenden ändå (bl a byggmax i Falun)Om det är ok för dig? Isf kanske du kan maila mig din adress och en ungefärlig tid då vi kan komma, så kollar vi på gps:en?

Annars om du tycker det blir krångligt så kan du skicka dem så sätter jag naturligtvis in pengar för allt innan....

Kram Linda
sommar_o_solsken@hotmail.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin