söndag 3 maj 2009

Sköna Söndag!

Godmorgon alla godingar! Har precis suttit på soffan på trappen och avnjutit min frukost. Lite kyligt sådär på morgonen, men med en skön filt om axlarna och allt underbart fågelkvitter så känns inte kylan...


Det blev samma gamla vanliga favorit frukost... Naturell yogurt, färskfrukt, linfrön, goda nötter och en liten ringla med honung... Mums!
Nu ska jag gå och väcka Alice. Hon har sin stora dansuppvisning i dag i Street/Hip hop på Dalateatern i Falun! Det ska bli så roligt att se!
Tyckte att det lovades sämre väder i dag, men här finns inte ett moln så långt ögat kan nå...

This morning I had my breakfast outside in the lovely weather... They promised rain today but there is´nt a cloud in sight...

Kram till er alla! /Susanne

48 kommentarer:

Unknown sa...

Vad mysigt det låter med frukost på trappen, god ser den ut också:-)
Vi ska också på dotterns dansuppvisning idag, det ska bli så roligt.
Ha en mysig dag.
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken mysig morgon :) Ser så fint och mysigt ut där på bänken!
Ha en bra dag.
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh en sådan vacker veranda du har, rena himmelriket! Och dina fina kuddar... Jag är så avis på alla med verandor, det blir extra påtagligt nu när sommaren kommer... vi har en sådan ful och oestetisk utbyggnad på vårt hus som förra ägarna gjorde så sent som 2001, praktisk men allt annat än vackert....och det är två utbyggnader så det skulle blit ett alltför stort och dyrt projekt att göra om så det är bara att gilla läget, altan med plasttak med golv och räcke som påminner om aktern på Silja Line.... så, nu har jag fått avreagera mej lite: )

Jag får drömma mej bort på din veranda och frukosten såg inte helt fel ut heller, gott och vackert!

Nu går jag och sätter mej på min favoritplats framför lillstugan i stället och intar min frukost!

Ha en bra soliga söndag önskar Mari.

Hagbacken sa...

Hej igen! Ja, jag tänkte samma sak då jag kom upp-var är det dåliga vädret? Glad får man vara så länge de spår fel prognos åt detta håll...*ler* Ja men då vill jag gärna beställa ett halsband med tre brickor....Namnen stavas då Ida, Emilie och Marcus

Är det ok att jag bet då jag hämtar dem eller vill du att jag bet in pengar på ditt konto nu? (isf kan du maila mig)

Vad kul, tyckte verkligen om halsbandet! Nu ska vi ut på en tur och hämta lite smått jag köpt på blocket....

Kram så länge!//Linda

Unknown sa...

Vilken härlig plats att sitta o avnjuta frukosten på! Ha en bra söndag. Kram Lenita

Weißer Vintagezauber sa...

Good morning,
nice veranda!!!!!!!!!!
A beautiful sunday from,
Elke.

Kamomilla sa...

Oj då, vilken drömfrukost!!! Det är så härligt med fågelsången som extra prick på i:et!!! De sjunger rent hysteriskt just nu! På åkern brevid oss skränar tranorna också, inte speciellt vackert, men nog ett härligt vårtecken!

Jag borde nog ha ätit frukost ute jag också, det ser så mysigt ut!!
Kram, Kamomilla

Anonym sa...

Hei:)
For en nydelig veranda du har...en herlig plass og sitte å nyte frokosten:)deilig tider vi går mot!
Ha en strålende søndag:)
Klem!

♥ Fyra årstider sa...

Å så härligt..jag njuter ofta av din blogg.
Kram Lotta

På min gatan i stan sa...

Härligt att äta frukost ute! Hoppas det går bra på uppvisningen! :)

Kram!

In my house sa...

Oj vilken lyxig å nyttig frukost,,, såg mums ut!!!! visst har vi fint nu, våra äppelträd är fyllda med vita blommor,,,, Mmmm...

Ha en bra söndag kram josse

Vit som snö sa...

Härligt med frukost ute och det såg smarrigt ut också! Det ser ut som att grönskan kommit långt i Dalarna.
Hoppas dansen går bra för Alice!
Kram Cilla

Millygarden sa...

Åh så härlig start på morgonen med frukost på verandan....du har en så där mysigt plats som jag längtar efter att få hos oss! Vi jobbar för glatta livet med att komma framåt med gästrummet! Vill ut och jobba nu!!!


Ha en fin dag!
Kramis Marina

Sunells sa...

Låter som en mysig morgon, ha en fortsatt härlig dag:)
Kortpaketet är på väg till dig nu:)

Kram Katariina

ängeln i vitt sa...

Hallojsan!

Visst är det härligt att kunna äta ute.... himmel, så gott det smakar och kaffe doftar ljuvligt utomhus.

Ditt halsband är jättefint... ja, jag tänker maila dig på stört :)

Ha nu en fortsatt fin dag.

Kram / Carina

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fin veranda att sitta och äta frukost på...
Du är som jag, äter oftast samma frukost varje dag...sen en stooor kopp kaffe på det...sen kan dagen börja..
Jag är på jobbet nu, det hade varit skönt att vara ledig idag, för vi har kanon väder här i Norr !!
Kika in hos mig sen..en liten utlottning !!
Kraam Anette

Eleonora sa...

Mysigt... Försökte sitta ute själv en stund nu men det är definitivt kyligare idag så det får bli städardag.
Kram E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det såg gott ut, och så härligt och sitta ute. En fin start på dagen.
Kram till dig
AnnaMaria

Johanna sa...

Oj vad mysigt du har. Kaffe smakar alltid gott utomhus:)Det blir ett kort inlägg. Katten ska prompt ligga på tangentbordet.

Cc sa...

Mysig morgon du hade. Vi hade moln direkt temern visas 17 nu men det blåser kallt. Mer värme här tack.

Signe 1 sa...

Härlig veranda o supersmarrig frulle:-)Hoppas det gick bra för Alice på dansuppvisningen! Må gott, Kramis Sofia

Camilla sa...

Vad mysigt med frukost ute,det är konstigt men det smakar alltid bättre utomhus.
Vilken härlig veranda.
Gillar din blogg,läser den ofta!
Kram Camilla

Majas mammelucker sa...

Visst är det en härlig start på morgonen att få avnjuta sin goda frukost utomhus ..kan det bli bättre..
Hoppas det gich bra för Alice på dansen..
Ha en bra vecka ..vi håller tummarna att vädret håller i sig.
Kram Maria.

Unknown sa...

Det är så härligt att man kan sitta ute och äta igen. Vi har ätit ute dagens alla mål hela helgen :) Och på din vackra veranda är det extra lyxigt.
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Maria

Lärarbostaden i grönskan sa...

Åh, vilket härligt ställe att äta frukost på! Ditt frukosttips måste jag nog prova!

Kram

Hem och Lycka sa...

Å vad mysigt att äta där ute! Härligt..

kram

Lilla huset på prärien sa...

Så sugen jag blev på det just nu! Det ser himla smaskens ut och jag måste bara ta tag i min GI nu. Det passar ju utmärkt att göra det imorgon... måndag och allt! Eller vad säger du? :)

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Det där ,åste jag prova, ser ju super-smaskigt ut! Nu känner jag för att spola tillbaka helgen och också äta frukost ute.. =)
Kram /Anna

Ett skönare liv sa...

så mysigt de låter :) å så himla god frukosten ser ut! love it :D
hoppas de gick bra på uppvisningen :D
kramar nadja

Ainosofia sa...

Very beautiful blog <3

Ainosofia from Finland

Kathys Home sa...

Hmmm, det såg då ut som en riktigt smarrig frukost...på en smarrig plats :-)//kat

Les Cotrions sa...

Ohhh marvellous breakfast you must have in your garden! And when the sun shines...everything is better!
have a sunny week!
Vale

Mamma C sa...

Vilken mumsig frukost, härligt att äta ute och höra fågelkvitter. Hoppas dansen gick bra.
Kram Mamma C

Lauras gård sa...

Vilken smaskig frukost! Jag brukar äta något liknande. Jag brukar göra egen musli det är såå gott. Det ser härligt ut att äta ute. Hoppas det gick bra för Alice på dansen. Kram Stina

VITA NYANSER sa...

Vilken underbar bild från altanen!!!! Måste försöka kolla in vart du håller hus i förhållande till oss, ska ta en tripp med min kompis uppöver och vill SÅ gärna åka till din loppis.

Kram l-l

Ullis/Leva på landet sa...

Ja idag har det inte varit så varmt. Fick sätta på mig en hel del kläder för att inte frysa när jag satt ute.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sofia på Me and my home sa...

Mmmm det där ser riktigt mysigt ut!!
Hoppas du har haft en ljuvlig helg!
Kram Sofia

Inspiration i vitt sa...

Vilken härlig start på din dag, ljuvliga bilder och sund och god frukost.
Kram på dig/ingela.

Galleri Hönshuset sa...

God morgon.

Frukosten ser smarrig ut, och platsen ser mysig ut =)

Hoppas det gick bra med uppträdandet för Alice.

Ha det gott. Kram Pirre

Stina sa...

Vad mysigt du har det. Våran brokvist är snart klar så att man kan sitta där utan att alla ser trosorna på en. haha...

Ja, alltså jag har mer på mig, men om det är varmt så sitter jag där i t-shirt och trosor. Kommer det någon så tidigt, så får de gå iväg med en chock.:-) Kram

gamla skolan sa...

Låter som en mysig frukost !! Och gott ser det ut också ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Carre sa...

Vilken härlig veranda du har o frukosten såg inte hemsk ut den heller ! ;). Vad härligt med dansuppvisning, jag är själv danslärare i street/ hiphop och det va länge sen jag fick se ett uppträdande, spännande. Ha det bra / Carre

Carre sa...

Vad hääärligt med dansläger... Vi har inte spikat datumet än, och det ser ut att det blir hemma hos Pirre men vi meddelar senare, ja, våra söner är lika (ibland) fast de é helt olika också, de har mycket samma miner och grejer för sig, de é ju släkt !.Vi ses / Carre

Sallys hus sa...

åå vad mysigt det där såg ut!
Frukost med färska frukter o utomhus gör en ju såååå glad!

Ha en härlig vecka! Kram Katarina

Må Gott sa...

Hejsan!

Nej det finns väl inget ljuvligare än att sitta ute och äta frukost. Tänk vilken härlig tid vi har framför oss nu! :-D

Stor kram
Anette

Kallholmen sa...

Sussa Pussa..
Vilken underbar frukostplats, ser helt ljuvligt ut.
Vad vi haft roligt med alla namnrim i helgen.
Jag och min man Jonte-Plonte och mina pojkar Teo-Sneo och Timpe-Dimpe...hur mogen är man egentligen...
Kram Carro-Barro

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken härlig veranda! Och så mysigt och ombonat du gjort det. Den frukosten skulle jag inte säga nej tack till :)

Kram, Carina

Galleri Hönshuset sa...

God morgon och GRATTIS till vinsten av lampan hos Lantlifs Anette =)

ha en underbar dag. Kram Pirre

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin