onsdag 13 maj 2009

Sova med bokstäver!

Hej på er!
Nu har bokstäverna tagit sig ända in till sovrummet också. Kunde bara inte låta bli. Tur att vår gamla sänggavel svänger... Annars hade det kanske blivit långa rim! Mor ror.... osv... *fniss*

Nedanför knoppbrädan står våra vackra gamla barnstolar...

På knoppbrädan hänger en av mina skyltar "vi sover". Perfekt att hänga på sovrumsdörren lata helgmornar. I de små tavlorna sitter gamla minnen...
I den ena är det en dikt Alice skrev när hon var mindre...


Far är rar... Hi, hi, kommer ni ihåg de gamla läseböckerna där texterna var så söta...

Den söta Us-navy dockan köpte vi på en loppis i Florida...

Now I´ve put the letters "mother" and "father" in the bedroom on our bedstead... On one of my handtexted signs it says; We are sleeping! Perfect to hang on the doorknob lazy mornings. The old US-Navy doll we bought on a fleamarket in Florida... See you later alligator!

Skepp o´hoj! Ha det så skoj! Kram Susanne

27 kommentarer:

Sunells sa...

Kul med bokstäver:)
Ha en solig dag!

Kram Katariina

Husbysjutolfts sa...

Så fint och mysigt, gillar att du inte bara hängt fina kläder på knoppbrädan utan en skylt oxå..sen att du ställt tavlor uppepå..fint

Vart har du köpt knoppbrädan?
SEr ut att vara många knoppar på den.

Kul att du använder bokstäverna på lite olika sätt.

Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så vackert sovrum du har! Och den Floridadockan är ju bara för läcker, unik! Barnstolar, tycket de såg så stora ut men vackra var de, såsom din knoppbräda med dina vackert textade skyltar! Pst, sålde en sådan åt dig igår: )

Mari.

Våglyckan sa...

Jättegulligt med mor & far :-). Sött att rama in fina minnen. Det blir man glad av att se när man går förbi.
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria

Signe 1 sa...

Ohh lord vilka vackra saker du visar!! Ditt hem är ju fantastiskt Susanne! Kramelikram Sofia

Mejrams! sa...

Det blir alltid så vackert med dina arrangemang och barnstolarna är jättefina. Kram Merja

Lilla huset på prärien sa...

Åh gud... de där barnstolarna skulle jag gärna lägga rabarber på! Det är ALLTID någonting hos dig som jag kan tänka mig att lägga rabarber på förresten... Ska du ha dem på loppisen månne? ;)

Kram Jenny

Ina sa...

Det är verkligen dekorativt med bokstäver och texter, tänk vilken nytta ni fick av den gamla skollådan med undervisningsmaterial! Jättehäftigt att komma över och kan användas i det oändliga. Ja visst kommer jag ihåg de gamla läseböckerna med rimmen, vem har inte läst de i jakten på läsekunskapen!?:-)
Ni har ett underbart sovrum, de små barnstolarna är helt bedårande!!
Kram Ina

Anonym sa...

Väldans vackert som vanligt Susann.
Här skiner solen hoppas den gör det där också.
mvh/ Mona

Anonym sa...

Åhhh vad snyggt!
kram @nn@

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Vilken underbar känsla i dina bilder. Vilsamt med en lite knorr... Va kul att kunna sätta upp små ord lite här och där när man känner för det och kunna ta ner dom när man ledsnar på dem utan att behöva spackla eller måla om!
Välkommen in till mig och utlottningen av en tallrikshylla!
Kram Maria

Marits vita skrin sa...

Åh vilka vackra bilder Susanne.

Nu blev jag jätte inspirerad.
Jag har en gammal knoppbräda här hemma som inte kommit upp än, tack kära du.

Kram kram

Vit som snö sa...

Vilken speciell docka, jättefin!
Gulligt att rama in barnens dikter!
Du har så fint där med knoppbrädan o dom vackra gamla stolarna.
Förstår att man lätt leker med dom mysiga bokstäverna:-)
Kram Cilla

Les Cotrions sa...

Nice photos! Lovely idea...mum and dad...so sweet! I like your doll!
Big hugs
Vale

Rummet för välbefinnande sa...

"Fniss" ja ibland griper kreativiteten tag i en så då är det tur man får hjälp på traven (med svängda sänggavlar och så.....)
Nu börjar jag piggna till och det är skönt. Ska ta och jobba nån timme idag så får vi se hur det går. Gäller att ta det lite varsamt känner jag för kroppen är matt efter all feber.

Ha en fin dag!
Kram Mia

Unknown sa...

Kul och snyggt med bokstävrna i sovrummet. Det är roligt att lägga till något oväntat.
Saknar mina små stolar. De kastades innan jag kom på vad jag hade för inredningstil. Alltså under den tiden då jag hoppade runt och inte visste hur jag ville ha det.
Kram Maria

Anonym sa...

Instämmer med tidigare kommenterare! Snyggt så in i norden!
mvh./Tina-Stina

Pysselpalatset sa...

Gillar när man tvistar till gamla ordspråk och visdomsord... Här är ett... "Mor åt gröt och far åt helvete....." Jaha du förstår..... Dina ord inbjöd... förlåt...Hoppas att du överlever min fräckhet... fniss Ha en bra eftermiddag... kram Jeanette

LenaS sa...

det är ju hur kul som helst med bokstäver och tack för insperationen!
Kramis/LenaS

Kamomilla sa...

Det där är ju himla bra! Så ni inte ramlar i på felsida av era sängar i misstag... *fniss*

Fint med bokstäverna och minnestavlor är alltid speciella.

Ha det gott!
Kamomilla

Vintage Fairy Tales sa...

Loppmarknader i USA går inte av för hackor inte.
I New York finns en fleamarket som heter
"Hells kitchen". Det är ett eldorado...
där hittade jag fantastiska antika dockor som fått ta plats i mina "Vintage Fairy Tales".

rosenskära sa...

Nu kan jag ju bara inte låta bli *fnissar* att tänka att man inte får röra sig speciellt mycket i den där sängen för då rasar ju både mor och far! Men ni kanske smyger ner i sängen och ligger blick stilla ända tills det är revelj...

Ni har ett underbart sovrum Suss!

TramsLena

Ullis/Leva på landet sa...

Det är kul med bokstäver. är det fynd från din gamla skola du har? Det är ju en jättebra idé att rama in saker som barnen skrivit också. Annars blir det mest teckningar.

Kramar Ullis

Anna-Lena sa...

Hej,

såg reportaget från ert hem i Lantliv men då jag är lite ny i bloggosfären har jag inte besökt din blogg förrän nu.Den mest ljuvliga blogg jag sett på länge. Ditt hem är så vackert och dina alster med. Hittade faktiskt till dig via din dotter Alice som lämnat en kommentar ang. min utlottning hos mig. Vad duktig hon är på att blogga "dotra din". Må så gott! Kram Anna-Lena

Mamma C sa...

Blev ju fint med bokstäverna på sänggaveln.
Kram Mamma C

Kallholmen sa...

Det är verkligen roligt med bokstäver och egentligen allt grafiskt!
Du är superduktig på texta.
Skyltarna är så fina.
Kram carro.

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Så fint!! Bokstäver passar ju överallt enligt mig.. men det kanske räcker med Mor och Far.. hihi.. Så fint med barnstolarna och minnena.. och skylten är superfin!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin