fredag 15 maj 2009

Stora fejardagen!

Här hemma har vi haft stora städardagen! Det har röjts i alla stora skåp och i skafferiet. Sedan efter att vi sett Rent hus på tv4 (Urk! så mycket äckligt man får se där) så fick sig kylen en rejäl genomgång också... *fniss*


Efter mycket om och men har glasskåpet rensats rejält! -Den ska ut på loppisen och den ska tillbaka in i skåpet, den ska ut på loppisen... -Nä inte den!
Hi, hi... ja så lät det när jag och Alice rensade ur, och det tog en bra stund vill jag lova... Nu efteråt är det så skönt när alla hyllor är rentorkade och alla saker är på plats.


Nu samsas alla te och kaffemuggar på samma hylla. Här finns alla modeller av muggar och koppar. Tycker det är charmigt att blanda så länge man håller sig till samma färgskala... Här och var i skåpet står också olika menyer från restauranger/cafeer från olika resor...

Yesterday we had a big cleaning day! First out was the big cabinet in the kitchen. Alice and I had a few arguments about what´s staying and what´s going out to our fleamarket...**hi,hi** In the cabinet we have all our coffecups and teajugs. They are all different ones, but I think they looks great together because the colour is the same... Have a wonderful Friday where ever you are!

Önskar er alla en skön Fredag! Kram Susanne

32 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å gud så många läckra koppar på en och samma hylla!!! Javisst, jättefint att blanda olika inom samma färgskala som du säger... förstår ni har svårt att bestämma er, precis som det jag undrade över när vi sågs ju: ) Du har ju så mycket fint!

Jag har också städat kylen igår!!!
Rent Hus, man fattar inte hur folk kan ha så skitigt hemma, och om de nu har de, hur kan de ställa upp och visa det i tv!?

Ha en bra och soilg helg min bloggvän! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, du har ett himla vackert kök och det jag gillar är att du har en hederlig rostfri bänk, det är ju häftigt, istället för porslinho, för hela ditt kök är så vackert i sin bevaring med din vackra stil på det!

Rummet för välbefinnande sa...

Vad skönt med ett rejält rens!
Då blir det som lättare i själen på något vis!
Önskar dig en fin fin helg!
kram Mia

Hemma hos Razzel sa...

Åh, du slår an på den dåligt-samvete-sträng... Dags att rensa ur frysen - tror det finns en hel del övergivna bullar och annat som man inte vågar sig på...

Gnistrande snö sa...

Åh så fint ni har det i skåpen, vilken fröjd att kika in där!
Alice verkar så himla gullig och hjälpsam, kul med en liten arbetskamrat när man är i röjartagen :-)

Ha en fin helg!

Kram
Katarina

Vit som snö sa...

Rent hus är verkligen ett fascinerande vidrigt program. Hur kan folk leva så?!
Skönt med stora vårstädet iallafall! Och skönt att rensa ut lite ibland så nya saker kan tillkomma;-)
Det ser så vackert ut i skåpet!
Kram Cilla

Signe 1 sa...

Ärligt talat, jag blir sååå avis på ditt fina hem;-) Allt blir så rätt när du inreder:-). Ha en finfin dag i solen, Kramis Sofia

Les Cotrions sa...

Grat work! Your teajugs and coffee cups are very nice together!
A sunny week end to you!
Vale

K sa...

Håller helt med dej, d är såå läckert att duka o använda porslin i olika modeller omm d är samma färgskala ;D
ååå va ja gillar din blogg o framför allt ert hem suuuck ;D, ser alltid fram mot dina inlägg!!
önskar dej en trevlig helg kram K

Malin sa...

Så herlig!
Å så nydelig hjem du har!
Flink til å få det til!

ha en skjønn dag!!

Klemmer Malin

Viola sa...

Vad skönt det är när dessa ryck infinner sig och du har så mkt vackert i dina hyllor, önskar en skön helg med sol och vila, KRAM

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad jag gillar ditt kök, så härligt med de gamla skåpen och luckorna, gillar även din diskbänk, den rostfria, så himla praktiskt och så ger det lite fabrikskänsla över det hela samtidigt som det är så vackert lantligt, härlig mix. Ser massor av vill ha saker i ert skafferi, ibland är det så härligt att rensa, känns skönt efteråt. trevlig helg på er. Kram Paula

Anonym sa...

Vilket skåp o vilka saker! Me like!
hej & kram //Lisa

rosenskära sa...

Det är inte utan att det känns lite spännande att tänka på den där loppisen, samtidigt som jag bara inte fattar hur jag ska klara att gå och vänta på den i två månader till!
Jenny och jag får nog hyra släp i Dalarna...

Kramar/Lena

Anonym sa...

ser fint ut ;)

http://experienceno1.blogspot.com/

Lilla huset på prärien sa...

Du har verkligen en hel massa fint du Susanne! Vad kull det är att samla på porslin eller hur? Jag har ytterst svårt att låta bli när jag är på loppisar vilket resulterar i att jag knappt får plats hemma i köket :)

Så skönt när det är städat och färdigt! Ha det skönt i helgen nu!

Kram Jenny

Millas hem sa...

Så fint ni gjort!

Känner igen mig i "nä, inte den och nej, den kanske vi vill ta fram igen sen" :)

Men visst är det en härlig känsla när man rensat i röran!

Trevlig helg!

Camilla

Pysselpalatset sa...

O, vad vacker med allt vitt och silver.... Ha nu en himla härlig helg och vila putshanden... så du inte drabbas av den moderna silverputsarm...... istället för 80-talets tennisarm.... ja ja.... jag bara bubblar... önskar dig iallafall en skön helg.. Kram Jeanette

timelesshome annika sa...

kul med röjning man kan ju hitta ett och annat!
Jag firar min ett års dag som bloggare kom och ta chansen till en fin gåva.
Annika

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Så himla många fina muggar på ett o samma ställe!
Åh vad mysigt det lät med menyer från era resor...nu satte reslusten in igen :)

Det är helt underbart att få ett sånt där "Feng Shui"-ryck som jag brukar kalla det...och bara röja ut och få ordning på saker o ting.

Kram o ha en fin helg!!!
Mia

Kallholmen sa...

Fin-fina koppar och muggar och vilken rolig pyramid (pyrra) ni byggt av alla silverfaten.
Visst är det härligt att rensa, sen har ni ju bra som har en loppis att sälja på. Vi brukar skänka vårt överblivna till "Frälsis".
Såg på kommentaren före att hon kallade det för Feng Shui ryck...vi brukar kalla det för att Fjong Sjua!
Ha en mysig helg nu du och Alice nu när ni har varit så duktiga!
Kram Carro

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att få rensa ut en massa. Skulle behöva göras här också. Får bli sedan när jag är lite mer ledig. Så härliga koppar du har. Charmigt med olika sorter.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

marianaskeramik sa...

usch vad det är tråkigt att rensa men ibland måste man och det kän´ns ju så skönt efteråt. här har det rensats i barnens garderober och mycket kläder ska nu till estland istället.
ha en riktigt skön helg
marianaskeramik

Mamma C sa...

Härlig känsla när man har fejat klart och känner sig nöjd. Mycket fina koppar och muggar som får plats på era hyllor.
Kram Mamma c

Made in Persbo...Carina sa...

Så fint det blev! Har man så fina saker och hyllor som du måste det ju vara en fröjd att städa! Visst?!
Jag skulle också behöva göra en storröjare...gärna i hela huset för städningen har blivit åtsidosatt till förmån för vår badrumsrenovering.
Men nu har jag hela helgen framför mig, kanske hinner jag göra ett röjande då.
Jag brukar också se på Rent hus och fundera över vad det finns för bakterier som växer hos oss utan att vi vet om det *fniss*

Ha en härlig helg och njut av ditt nystädade hem!
Kram, Carina

Fabiolablog sa...

todo lo que muestras es preciosos felicidades faby buena semana

Anci sa...

En sådan dag är det bra att ha lite då och då ! Det ser så fint ut att jag blir inspirerad till att rensa.

Ha en skön lördag !

Kram

helena sa...

Hej! kikat in på din sida nu några gånger, kul med lite inspirationsbilder...gillar skarpt erat uterum, så fint...ha en fortsatt bra lör/helena

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Åh va fint ni har det!
Ja du...jag skulle också behöva en riktig storstädning. Får se om orken räcker till idag, så mycket annat som ska göras ju! :-)
Fönstren borde verkligen tvättas, men är det någon idé när snart byggställningen dyker upp och det blir en massa skraaapa, skraaaapa och måla? Nja...får se! :-)

Fiiiint med alla koppar också!

Ha det så bra!
KRAM

Lantliga drömmar sa...

Ja visst blir man lite nipprig när man sett rent hus. Hur kan man bara strunta i hur man har det omkring sig. En del ser ju ut som att de bor på en soptipp. Nilla

Kamomilla sa...

Halloj! Här har det också städats så det har yrt i knutarna, ska nämligen ha tjejträff här ikväll! :)

Det är så skönt att stortstäda, känslan efteråt är så befriande!
Ha en underbar helg!
Kamomilla

Annas skattkammare sa...

Visst är det skönt att städa och rensa ur! Om inte annat så är det gott efteråt!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin