fredag 1 maj 2009

Välkommen soliga Maj!

Hej! Hoppas ni hade en trevlig Valborg i går! Här hade vi det så lungt och skönt. Köpte en sådan läcker svart hylla häromdagen... Vad är det med svart som får en så på fall hela tiden?! Har absolut ingen aning om var jag ska ha den ännu. Kanske åker den ut på loppisen i sommar... Alice har sovit borta hos sin kompis och har inte sett den ännu... Misstänker att hon vill ha den på sitt rum direkt hon får syn på den... *fniss*

I trädgården har de flesta utemöblerna nu kommit på plats. Nedanför köksfönstret där den här lilla gruppen står ska vi gräva ut och lägga grus. Några buskar ska planteras och en stor härlig stenbumling ska placeras ut, men först måste jorden hårdna lite grann så vi inte kör sönder så mycket...

Har pysslat lite grann till mig själv också. Det blev ett halsband med barnens namn...

I dag är det en ännu en underbar dag med klarblå himmel... Det blir till att vara ute i dag också och påta med lite allt möjligt i trädgården...

A few days ago I bought an old nice black shelf. Haven´t got any idea where to put it yet. Maby I sell it on our fleamarket this summer. Alice haven´t seen it yet and I suspect she will keep it in her room right away when she lay her eyes on it...Hi, hi... Yesterday I maid me a new necless with our childrens name on it... Wish you a nice and sunny weekend where ever you are...

Fånga dagen kära vänner... Kram Susanne

ps. Kungen, om du läser det här... Grattis i efterskott!!! *fniss*

30 kommentarer:

LILLA BLÅ sa...

Jag säger som du att idag blir det till att vara utomhus HELA dagen o påta i jorden. Jag sitter nog i mitt växthus och plockar över mina plantor i större krukor idag.. Vilket härligt fint halsband du har gjort. Hyllan var jätte söt lite gammal dags så där, men jag skulle nog målat om den... :)..till vit.
kramar @nette

Anonym sa...

Fiin hylla. Jag kanske hade målat den vit fast den är fin i svart oxå.
Halsbandet är ljuvligt. Ett sånt vill jag oxå ha.
soliga hälsningar från Falun!
//Lena

Fru Ekeby sa...

Svejsan! Här i Hälsingland är det härligt väder nu - tid att pyzzla ute. Jag har 5 olika sittgrupper runt huset - alla används + brazze stolar. Ja vad är det med svart eller mörkbrunt som drar så? Kanske att det är pricken över i (det vita)? Trevlig helg önskar fru Ekeby.

Thyrasgård sa...

Hej Susanne,
nu var det länge sedan jag var här. Ville bara kika in och hälsa dig en mysig Valborg!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

n o r d i n g å r d e n sa...

Du fyndar jämt, fin och unik hylla... och fina skyltar och halsband gör du med.

Vilken fin sittgrupp du hade där, en rikigt frestande sommarhörna!

Njut av solen och ha en fortsatt skön helg! Mari.

Anonym sa...

Kul idé med trähalsband och namn. Du textar ju såå fint.

Själv har jag redan förra året beställt präglade brickor med olika namn av "Inredningsgalen" men du blir nog först med trä

Njuuut i den underbara solen

Kramar Lena

Love Your Homes sa...

Tack själv raring,

vet du att jag missade precis en underbar stooor svart tavelram hos Knut&Svea, som är nyss hemkommen från Belgiens loppisar. Fick nästan migrän på kuppen!!

Trampa på nu, jag tar stavarna med...till bageriet förmodligen.

Fina halsband.

Ha en skön majdag!
Kram från Ia

Signe 1 sa...

Åhh vad fina halsband, sååå duktig är du!! Nu har jag varit lika 'modig' som du o sis, visat mig själv på bloggen...nervöst men nu finns det ju ingen återvändo, hihi. Ha en toppenhelg, Kram Sofia

Backstitch sa...

Underbart smycke du fixat till. Verkligen sött. Hyllan skulle nog jag måla vit men har inte heller ännu kommit in i någon svart fas fast jag vet att det är super pop i Sverige. (Men vi i Finland ligger väl lite efter antar jag)men visst är den mycket vacker.
Kram Moster

rosenskära sa...

Hej going!

Vad du hittar mycket fiint! Fast jag håller med dig, ibland vet man inte riktigt till vad man ska ha grejerna... Halsbandet är rart!

Ha en skön majdag!

Lena

Engelska Villan sa...

Hej Susanne!

Fin, annorlunda hylla som du har hittat!
Visst är det fantastiskt vilket väder vi har! Sol varje dag.

Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas du haft en härlig första maj!
Vi funderar också på att gräva bort o sätta grus vid en uteplats, är du nöjd med att ha det så, eller är det bättre att sätta plattor? Har lite svårt att bestämma mig..:)

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vilken fräck hylla i svart!
Halsbandet du gjort är jättevackert, vad duktig du är:)

Ha en jätteskön helg,
Kram Jenny

vardagsvitt sa...

Härlig hylla och så himla fina små namnskyltar. Anton är namnet på min pillerman oxå fast det skulle nog passa bättre med Emil just nu, Suck!
Nåja ha det bra och njut av helgen!
Kram Marith

Kallholmen sa...

Underbar hylla...jag får också svart-ryck gång på gång. Det är nog lite jing/jang balans på det svarta och det vita som man behöver.
Ha en mysig helg.
Kram carro-barro!
(Känns lite samma namn rim som alice-bralliz, fast inte lika fint)

Nordljus sa...

Vilken snygg hylla, roligt att den
är lite annorlunda! Har inte sett dina snygga skyltar förrut - gillar halsbanden, jag måste nog fundera om jag inte behöver nån ny snygg skylt..älskar skyltar!
Kram
Lina

Kamomilla sa...

Vilken fin och spännande svart möbel!!! Nåt speciellt är det med svart... Själv har jag målat ett tavelstaffli svart idag. Det blev nog riktigt fint ocjh ska få stå i lusthuset sen... Imorgon tar vi slutspurt och sen får vi inreda. Fönsterlister ska på plats och bordet skruvas till lite, sen är det klart för att dra igång med det allra allra roligaste!

Härligt när utemöblerna åker fram och man känner våren ända in i tåspetsarna!
Ha en skön helg!
Kamomilla

Ullis/Leva på landet sa...

Har ju verkligen varit så fint väder idag. Har njutit på altanen och det var varmt. Så snygg grupp du har i trädgården. Skulle också vilja ha sådana stolar, gillar dem mycket. Ditt halsband blev så gulligt.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Tulipa sa...

Vilken tur att du påminde mig om kungen...***Jag har glömt bort honom, så är det när man bara tänker på blommor och inredning och blogg.

Hyllan var läcker...

Låter som fina trädgårdsplaner!

Idag har jag fångat dagen. Hoppas du gjorde det också!

Kram Mariette

ColonialEast sa...

Gillar dina halsband jättemycket!! Hoppas ni har en härlig helg!! Kram!

Maria sa...

Hej Susanne!
Ja visst är det härliga dagar att njuta av.
Fint halsband du gjort. rolig idé att ha de kära barnens namn!
Allt gott till dig!
Kram Maria

Lauras gård sa...

I de flesta familjer med tonårsdotter så lägger dottern beslag på mammas kläder eller smycken, men inte hos er... Här lägger dottern beslag på mammas möbler!!! Det är väl härligt att ni har samma intresse och smak. Hoppas det blir så här också då flickorna blir äldre. Utemöbeln är jätte söt! Hoppas vi får sitta där och fika då vi tittar förbi i sommar... Kram Stina

Anonym sa...

hej gillar ditt halsband. kan man beställa ett av dej
underbar blogg förresten. mvh sara
familjenstarck@hotmail.com

LantlivsAnette sa...

Ohhh, vilken underbart fin hylla du har hittat !! kanon fin, det är såå himla snyggt med svart..
Och vilket fint halsband du har gjort, du är en fena på att texta vackert !!
Vilken fin uteplats ni har också, möblerna och allt..
Ha det gott
Kraam Anette

Hagbacken sa...

Hej Susanne! halsbandet du gjorde var verkligen fint...går det att best mot betalning, vad tar du för det isf? Skulle gärna vilja köpa ett med mina tre barns namn på Marcus Emilie och Ida....

Hoppas din helg varit bra!//Kram Linda

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej och tack för din gulliga kommentar! :-)

UNDERBART väder det har varit (och är) även här i Sundsvalls trakten, det är så skönt och hela kroppen blir lycklig! Känner mej nästan pigg även fast lillan vaknar varannan timme varje natt... ;-)

Ja den var läcker den hyllan, snyggt med svart!

Det låter som att det kommer att bli en jättefin uteplats.

Halsbanden var verkligen fina, du är så himla duktig!!!

Ha en fortsatt trevlig helg.
KRAM

Anonym sa...

Vilken tjusig hylla, kan förstå om Alice vill ha den i sitt rum.

Snyggt och annorlunda (i trä) halsband, i like it!

Ha en fortsatt skön helg
Kram Pernilla

kardemumma sa...

Lika kreativ som vanligt!
Och lika många härliga loppisfynd!
Kramar C

På min gatan i stan sa...

Verkligen en fin hylla! Jättefint halsband med! :)

KRAM!

hemtrevnad marie sa...

Det är väl klart att kungen läser!!
halsbandet är superfint..är det trä eller?
Hyllan blir supersnygg mot en vit vägg!
kraam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin