fredag 22 maj 2009

Världens bästa dotter!

Hej på er!
Hoppas ni hade en härlig dag i går! Vi var i Kupolens köpcentrum och traskade runt. Vi skulle ha nya fotbollsskor till vår goa Anton... Man undrar ju hur dessa söta små pojkfötter kan växa så snabbt!! *fniss*

Resten av dagen stod regnet som spön i backen. Det verkligen vräkte ned emellanåt och åskade!

I trappen har jag just nu ställt ett gammalt sockerskrin med en pelargon i... (inga blommor på den här heller *fniss*) Det gamla skrinet har en sådan vacker gammal tapet inuti locket...

Sen bara måste jag berätta vad vår goa lilla Alice hade ordnat häromdagen, eller lilla och lilla... Hon börjar ju bli stor nu(tycker hon själv i alla fall), men för mig kommer hon alltid vara min lilla tjej! I allafall hade hon varit på biblioteket och beställt hem den här boken till mig. Hur gulligt är inte det!!!??? Det är en helt underbar bok! Har faktiskt inte sett den förut, men det är precis vad jag gillar!

Se bara vilka vackra bilder.... Det är verkligen ett tips tills nästa gång ni är på biblioteket!


Boken heter Leva med ting från förr. Den är gjord av Anna Lena Einarson. Det är även hon som gjort Sköna hems vackra bok Lantlif.... Tusen tack mitt lilla hjärta för att du lånade den till mig...

On one step in our stair I put an old box with a flower in it. In former times they kept and cut up sugar in those boxes. In the lid of this one there is a beutiful piece of old wallpaper...

The other day our beauty Alice had a surprice for me. She went to our library and ordered home this book for me! The pictures in it are beautiful! Our girl she really knowes what I like!!!! Thank you darling Alice...

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!! Kramar i stora lass och en puss från Suss

40 kommentarer:

Anonym sa...

Stora pojkfötter kan vi tala om i min familj. Ha,ha,ha! Här har alla männen minst 45:or. Saknar att ha en till tjej i huset. Tror man som mamma får en särskild kontakt med varann. Som du och er dotter har.
Tack för all inpiration!
Maria

Hemmalycka sa...

Vad gulligt av Alice att tänka på sin mamma.
Kram Åsa

me and alice sa...

Hej Maria!
Oj bara 45:or...*fniss* Här dröjer det kanske ett tag till. Får han storlek 45 nu blir nog skorna längre än honom. Han är ännu väldigt kort vår Anton...
Ja det är något speciellt med en dotter!!! Hoppas verkligen att vi fortsätter ha vår goa kontakt med varandra hela livet...
kram och tack Susanne

Cc sa...

Det var verkligen gulligt gjort. Kram

Beas sa...

Vilken go dotter du har!

Jag kikar in och NJUTER av vackra bilder, det var ett tag sedan jag var här och jag blev helt förälskad i lärbokstäverna, jag som älskar bokstäver och ord i alla dess former.

Loppissugen gjorde du mig också...hmmm... :-)

Ha en toppenfin fredag!

Kram Bea

Lauras gård sa...

Gulligt av Alice! Jag ska se om bokbussen kan få fram den boken nästa gång de kommer... Min Alice är så ledsen över att ha minst fötter i klassen. Hon har stolek 30 och en tjej i klassen har 39(!). De går ju i 1:an och tids nog kommer hon vara glad över sina små fötter... Kram Stina

Önskedrömmar i hvitt sa...

Du har då en go' tjej! Har själv en Anton, som dock fortfarande har stl 19 (!) i skor. Hoppas att det dröjer LÄNGE innan jag måste handla stl 45.
Hoppas att ni får en skön helg utan åska,
kram Maria

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

"Ting från förr" är en riktigt fin liten bok,
njut av den när åskan går!

lolla sa...

hejsan
men vad gulligt av henne,visst blir man så glad av sånahär små härliga saker....
ha en fin fredag
kram lolla

Våglyckan sa...

Den boken ska jag hålla utkik efter. Ser spännande ut. Och vilken superdotter du har :-)
Ha en bra helg!
kram från mig
/maria

Hagbacken sa...

Sådan mor, sådan dotter! Tycker ni verkar lika gulliga båda två!

Ha en trevlig helg, nu verkar det som att vädret blir bättre än igår iaf...*s*

Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Å, så rart av Alice!!
Och den boken är verkligen fin...har haft den sedan den kom ut...för säkert 9-10 år sedan!!
Den är välläst...älskar Helenas hus i den!!:)
kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Va gulligt!!! och den boken ville ju jag också läsa, måste leta efter den nästa gång. Tack för tipset! :)

Ha en skön fredag!
Kram
/Helena

LenaS sa...

Åh vilken underbar överraskning!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Jeanette sa...

Hei!
For en herlig og omsorgsfull datter...det varmer en mors hjerte når de viser omtanke for en! Du tekster så flott, bruker du olje maling eller akryl?

Jeanette:)

Mor-Mia sa...

Hej, din blogg är verkligen härlig. Jag har just startat en egen fast med inriktning på matlagning och bakning, som är ett av mina stora intressen.
Hoppas att du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Lådan i trappan är jättefin och boken ser också fin ut, gulligt av Alice!

kram

Unknown sa...

Så gulligt av henne att tänka på mamma :)
Lådan pryder verkligen sin plats i trappan.
Kram Maria

My Lovely Things sa...

Vilken trivsam bok..Ja mina ungar brukar låna böcker till mig med..

Så mysigt med pellisen i trappen..
ha det så bra..
Kram Anna

la vida blanca sa...

Vilken rar dotter du har! Jag ska hålla koll nästa gång jag är på biblioteket...

LOPPISLIV sa...

Vad gulligt gjort av Bralliz :-) Tackar för boktipset, denna har jag inte sett innan, den ska jag kolla efter på bibblan nästa gång man är där...däremot den andra Lantlif den boken har jag i min ägo. Fina bilder från ert vardagsrum i förra inlägget, ser så ljust och somrigt ut. Trevlig helg. Kram Paula

Ullis/Leva på landet sa...

Vad gullit gjort av Alice. Den ser verkligen ut att vara läsvärd. Får kolla den nästa gång jag är på biblioteket.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

rosenskära sa...

Tacka Alice, hur fick hon nys om den? Visst blir man rörd när de träffar så mitt i prick?!

Jag hittade en annan fantastisk bog för ett tag sedan Torpdrömmar heter den, både bilder och text är stämningsfulla.

Ha en skön helg/Lena

Anonym sa...

Vart hittar ni alla dessa fina böcker? :-) Hittar inga sådan. Kram!

STENLYCKA sa...

Jag vilken härlig dotter som tänker på sin mamma och som går på bibliotek, jag blir så glad när jag hör det. Jag arbetar själv på bibliotek och tyvärr så är det just ungdomar som ej besöker biblioteken så ofta.Hälsa Alice att hon är en pärla, det är sådana som hon vi behöver! Boken som hon lånade är jätte trevlig har den själv och den finns även på mitt bibliotek.
Ha det så gott!
KRAMAR

Vita Villan -Lantliv och Design sa...

Hej Marika heter Jag ...vilken fantastisk blogg ....följt dig länge och nu måste jag bara säga att du har en av de finaste bloggarna....kram En jänta från landet

MiaMaria sa...

Hej!

Du verkar ha en söt dotter som vet vad mamma vill ha...
Och tänk vad de små fötterne växer snabbt......

HA´en bra helg!
MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Ting från förr - det ska jag skriva upp. Den måste jag ta och låna jag med. Älskar att sitta o bläddra i sådana fina böcker! Är inte på biblioteket så himla ofta bara... Hoppas mina tjejer blir lika söta som Alice när de blir äldre :)

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Oj så gullig hon är, din Bralliz!!! :)
Söner och fötter ja... Ojoj . Min sons fötter växte från storlek 38 till storlek 43 på ett halvår! Oj så min plånbok suckade...

Skön helg till dig och Bralliz! :)
Kamomilla

Jenny Oak Fae sa...

Den boken har jag också missat, Lantlif har jag däremot..!

Önskar dig en jättefin helg!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Unknown sa...

Vilken fin bok, den ska jag fösöka få tag i.
Stog av en händelse och bläddrade i min Lantlif häromdagen och tänkte att: Vad fin den är och så enkel om man jämför med alla trendiga böcker och tidningar som finns nu, det var ju ett bra tag sedan den kom, men still going strong:-)
Utlottning igen hos mig.
ha en skön helg,
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj där borta !!
Så ni har haft regn, vet du det skulle behövas här hos oss, för det är sååå torrt, jag måste nog gå ut och vattna landen sen...
Du, den boken har jag, jag tar fram den då och då och bläddrar i den, den är underbart fin...
Jag gillar alldeles speciellt sidan
100, underbara möbler där, slagbordet,skänken..och sen så förstås Helenas hus på sid 147 , hennes hus har man ju sett lite här och där genom åren..du förstår nog att jag sitter med boken nu, jag har den framme...
Ha det gott
Kraam Anette

Kathys Home sa...

Å vad gulligt av dotra, hmm den där måste jag nog titta i då det är så roligt med gamla ting. Ha en skön lördag//kram kat

gamla skolan sa...

Den boken skall jag hålla ögonen öppna efter ! Så gulligt av henne ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Monica sa...

Hej !!!!!!
häääääärlig bok....!!!!!
Och vilken hääärlig tjej, som överraskar mamma så.....!!!!!
Min 11-åriga son har redan 40 i sko-storlek.....jösses,det var inte länge sedan,de var pyttesmå tycker jag...........
Kram,
Monica i Rom

Anonym sa...

Hej!
Ett tips för att få pelargonerna att blomma är att använda Rica. Ett toppen bra gödslings medel (om man kan kalla det så=) ) från Weibulls. Slå i en skvätt i vattnet varje gång du vattnar. Att vattna med ljummet vatten skyndar också på blomningen.

Lycka till!!

Kram Jenny

Christina S sa...

Sånt värmer i en mammas hjärta! Jättefint!
(Ska själv kolla efter den på biblioteket nu.)
Kram Christina S

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

ja ibland kan man undra hur de kan v'xa så.. Ludvig har nu 43...och de växer fortfarnade.. men har man en pappa som har 45 så..

unmderbar bok du fick hemlånad.. och så omtänksam Alice är..
hon vet allt vad sin mamma vill ha
Många kramar
Ann-catrin

Ett skönare liv sa...

härligt, va go hon e :)
förstår att du blev glad..
ha en skön vecka nu!
kram nadja

Annas skattkammare sa...

Så snällt gjort! Hon är verkligen go Alice! Så fint med burken i trappen!
Ha en fin start på veckan!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin