torsdag 14 maj 2009

Viloplats!

Den gamla schäslongen är en favorit för lite läsning och vila... Vi har nog haft den i 12-13 år. Till och med det hemsydda överdraget börjar bli slitet och behöver lite omvårdnad inom en snar framtid...

Just nu får en gammal shoppingkorg fungera som tidningsvakt... Ni vet detta eviga I-landsproblem var man ska göra av alla tidningar? *fniss* I och för sig köper jag inte alls lika många längre, men man har många gamla favoriter man vill hålla reda på. Tex. de med vikta hörn och kom ihåg lappar för olika ideer och härlig inspiration man vill spara... Därför blir det olika små högar man flyttar omkring på...


På tal om tidningar... Just nu är KullanPullans vackra trädgård med i Vakre hjem... Det bara måste ni se... Hon är jätteduktig på att anlägga och planera trädgårdar och är flitigt anlitad här i vår by... Det reportaget har Magda och Helena gjort...

This is one of my favorite places for resting and reading... An old shoppingbasket takes care of some of the magazines... Right now my very dear friend Kullan Pullan is in the magazin "Vakre hjem" with her wonderful garden...

Ha en bra Torsdag! Kram Susanne

28 kommentarer:

Flaggduken 2 sa...

Vem skulle inte vilja ligga & vila på den divanen med en ask praliner?!
Så vackert.
Kram Petra

Weißer Vintagezauber sa...

Good morning,
Her basket is nice and practically for the magazines.Your home is sooooooo great !!!! :o)
Many greetings,
Elke.

Marits vita skrin sa...

Åh inte visste jag att vi hade en trädgårdplanerare i byn.... Kanske skulle anlita henne i framtiden.

Eran schäslong är jätte fin. Och visst har man mycket tidningar överallt, hihi.

Kram kram

Anette sa...

Hahaha...tidningar ja det finns här också alla möjliga sorter tom. Men jag har de i prydliga högar, trädgårdstidningar i en och inredningstidningar i en och en o annan dagstidningshög men den högen slängs alltid dagen efter den kom. Men de andra tidningarna vill jag ha nära mig så att jag kan inspireras att pyssla, och greja både inne o ute. När andan faller på mig :)

Ha en fin dag

kramar @nette

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå flott!!!

Ha en strålende dag, Susanne!

Klem Anette:)

Villa Carl Larsson sa...

Ni har så fint hemma och den var ju supertuff som tidningsförvaring. Jag känner detsamma.. vart ska man förvara alla? :) Men den här bloggvärlden är ju som en stor inredningstidning bara den där man kan hämta en massa inspiration. Så tröttnar man på tidningar så finns det ju alternativ.

Kram Josefin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så snyggt med Schäslong och bekvämt med! Den var verkligen vacker där den stod med gammal shoppingkorg till tidningarna... Jaså KullanPullan är med, ja hon har det verkligen fint och en sagolik trädgård! Har jobbat så mycket att jag varken hunnit köpa el knappt läsa inredningstidningar men nu ska jag shoppa, däribland Vackre Hjem! Det var ju fler bloggisar med där...

Idag blir det städning i Lillstugan men först frukost, ha en bra dag! Mari.

Eleonora sa...

Har alltid önskat mig en "vilstol" (kunde inte stava till den) *ler* men jag har ingen plats...
Vilken vacker trädgård du länkat till... riktig inspirationskälla
Kram E

Unknown sa...

Vilken härlig plats, den skulle jag behöva ligga på idag, vaknade med nackspärr:-(
Har suttit med pärlorna för mycket och har axlarna uppdragna...
Ha en mysig dag
Kram

Lauras gård sa...

Vad fint med fönstret mellan rummen! Sitter det mellan uterummet och vardagsrummet? Jag har börjat kasta mina gamla tidningar. Man får ju inte plats med allt... Men de sidorna med vikta hörn river jag ut och sparar i en låda... Måste spana in din kompis trädgård. En sådan granne skulle jag också vilja ha i byn. Jag vill göra om i trädgården men vet inte riktigt hur jag ska göra... Grattis till din vinst! Den lampan var det många som ville ha. Kul att du fick den! Kram Stina

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt! Jag har inte läst den tidningen ännu - måste nog kika hos tidnngshandlaren idag då. Din schäslong är jättefin och den lilla korgen bedårande. Själv har jag massa tidningar i en sockerlåda :)

Ha en skön dag och sen skön helg!

Kram Jenny

Corine(THUIS) sa...

A lovely place to read your books, with a cup of tea in your hand.. Nice.. the basket as well as the pillow!
Greetings, Corine(THUIS)

Kallholmen sa...

Vad härligt att få ligga på den och läsa vackra reportage i Inredningstidningarna.
Tycker om ditt gamla fönster mellan rummen!
Nu måste jag jobba.
Kram carolina

Backstitch sa...

Vad det ser mysigt ut. Är storm förtjust i ditt fönster och bara gubben är överens så skall det bli ett hemma hos oss också.
Kram Moster

Det vita dårhuset sa...

Hejsan där borta!

Vet du? Såg att min förra kommentar kan uppfattas som lite fjäskig så jag vill klargöra att så INTE är fallet =)!

Jag säger det som kommer upp i huvet vilket inte alltid är så passande kanske **fniss**

Menar det jag sa!


Nu ska jag titta till Pullan ;)

Ha det!
Kram Erika

Rummet för välbefinnande sa...

Där skulle jag kunna tänka mig att ligga och filosofera.......
Åhhh, vilken fin bild!
Ja, det där med tidningar alltså.
Jag har en hög just nu utan dess like och det går ju bara inte att skiljas från en del.
Sista numret av Vakre hjem var jättefint! Det är ju absolut något som måste sparas - det också "fniss"
Ha det så gött!
Kram Mia

STENLYCKA sa...

Vilken vacker viloplats. Ja, tidningar är ett problem det svämmar över hos mig
har så svårt att slänga.
Skall gå in på KullanPullans blogg, alltid kul att se vad andra gör med sina trädgårdar.
Ha en bra dag och må så gott du och Alice!
KRAMAR

Heidi-anitha sa...

mmmm.. her vil jeg ligge p nyte Vakre hjem..:0)
¨
Nydelig sofa..

Ha en fin helg.


Stor klem Heidi-anitha

Unknown sa...

En sån underbar hörna! Där skulle jag gärna vilja ligga och fundera och spreta med tårna ;)
Kram Maria

gamla skolan sa...

Vackert och inbjudande ! Kramar Susanne / den gamla skolan

LOPPISLIV sa...

Vilken inbjudande viloplats, schäslongen ser ljuvligt ut och så käckt med shoppingkorgen till tidningsförvaring. Kram Paula

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så snyggt det var med den gamla kundkorgen som tidningshållare :)
Kram!

Hanna sa...

Så fina bilder.
hanna

Tulipa sa...

Fiffigt med shoppingkorgen.

Jag blev erbjuden en hel kundvagn *hihi*, men det hade nog inte varit lika snyggt!!
Jag avböjde!

Kram Mariette

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det ser ut. Vilken bra idé med korgen till tidningarna. Får ta en titt i den tidningen då.

Kram Ullis

Spets och snor sa...

Åh vad roligt att du skriver om reportaget hemma hos Paula! kram kram önskar en jobbtrött Helena

Butik Östergården sa...

Vilken fin schäslong där hade jag inte haft något emot att vila mig.
Mycket vackert med fönstret bakom.
Kul idé med en kundkorg till favorit tidningarna.

Kram Helen

Våglyckan sa...

Hej!
Tack för din lilla hälsning hos mig och välkommen tillbaka. Ja det här med dränering gick av bara farten. Skönt att ha det gjort även om vi trodde huset skulle rasa ett tag, hua. Men det har som sagt gått bra. Kul att följa dina fina bilder och projekt och jag kikar snart in igen. Hittade en sån där liknande korg fast för ägg (ihopvikbar) på en loppis (köpte dock ej för det blev så mkt annat kan du tro). Då längtade jag lite efter ett eget litet hönshus med bara några få hönor och en tupp... Idylliskt.
Ha en bra helg!
kram från mig
/maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin