fredag 21 augusti 2009

Hej Godingar!
I dag hänger regnet i luften här i Dalarna. Typiskt! I dag som jag känner mig aningen piggare och hade lust att ta mig ut i solen. Nu ska jag ta i tu med alla sysslor som hamnat på efterkälken när jag varit krasslig. Bland annat texta skyltar och svara på era mail som kommit till mig...
Just nu har jag vit flox stående i vaser här och var. Den är väldigt långlivad som snittblomma och står ståtligt och länge i trädgården också...
I somras när vi var i Rättvik gjorde jag ett av mina bästa fynd på länge. Jag köpte ett så vackert halsband tillverkat av en silvergaffel. Endast 40:- ville loppisdamen ha... Ett riktigt fynd!
Kram på er och ha en bra dag!
Susanne

33 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilket fynd, så snyggt halsband. Ibland ska man ha turen med sig. Bra att du är på bättringsvägen. Ha nu en skön helg!/Kram Merja

Lilla huset på prärien sa...

Skönt att du mår bättre nu Susanne! Själv är jag i städartagen här hemma och har dammsugit och torkat alla golven. Inga vackra golv men det är skönt ändå och luktar rent o gott :)

Så fint är det ditt halsband! Ett riktigt fynd som du säger.

Kram Jenny

Vardagslycka sa...

Vilket härligt halsband! Och vilket bra pris, det kan man kalla fynd!
Vad fint det är på bilderna med den vita floxen i vas. Underbar blomma som står sig länge i vas, jag har den i en mörkröd- rosa färg, lite skrikig men ändå fin.
Ha en skön helg.
Kram, Carina

Hem och Lycka sa...

Nähä, jösses vad billigt för det fina halsbandet! Vilka fina skålar och vas du har på bordet!

kram Mia

Hemma hos Razzel sa...

Vilket roligt halsband, påminner om en bläckfisk ; )
Såg inte att det var en gaffel förrän jag läste det!

n o r d i n g å r d e n sa...

KLäckert hängsmycke!!

Och va fint med de vita blommorna i just den vasen, vackert!! Fortstat krya på dig, en dag att mysa inne på! Mari.

Unknown sa...

Ett riktigt fint halsband, såg inte alls att det var en gaffel först. Tufft när man kan göra andra saker av bruksföremål som gjort sitt.
Trevlig Helg
Kram Maria

Ylle by heart sa...

JAg gjorde en örn av gafflar och skedar under min bildlärarutbildning, detta med att se saker på nytt sätt är otroligt inspirerande och himla kul!

Yvonne - Frl. Klein sa...

Hallo!
Your blog is so lovely. The pictures are wonderful!
Have a nice day!
Yvonne

S o F sa...

Ja visst är väl de vackra de där besticksmyckena, ditt var superfint!

Nåt sånt skulle jag mycket väl kunna tänka mig. :)

Ha det gott!

Useful Art sa...

Halvmulet här i Sthlm också, men inget regn. Har en riktig hemmadag så har inte vart ute iaf :)

Vilka härliga bilder! Appropå skyltar så har jag tänkt att jag ska beställa en från dig, men måste avvakta tills vi kommer på vad den lilla bebisen ska heta först :)

Trevlig helg!
Kram /Sara

Anonym sa...

Skitsnyggt rent utsagt!
Trevlig helg!
/Em

Anna sa...

Oj det var billigt värre! Såna brukar kosta en rejäl slant annars.
Vad snyggt det är med de vita blommorna. krams Anna

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Oj verkligen billigt för ett sånt originellt och snyggt halsband!

Skönt att du är piggare! :)

Här i Sundsvalls trakten så kom regnet idag också. Min sambo som hade tagit ledigt för att måla...typiskt! Hoppas att inte färgen rinner bort som han hann måla i morse när solen sken... :(

Krya på dej och Trevlig helg!
KRAM
/Helena

hemtrevnad marie sa...

Så skönt att du är bättre!!
Ja här är det regning också...trodde att det skulle vara fint några dagar, men tji fick man...
halsbandet vart ett riktigt kap, så vackert!!
ha en fin helg!!
kraam

Anci sa...

Hej !
Ja, det var ett riktigt fynd ! Det är roligt med smycken som är lite annorlunda.
Jag gillar dina vackra vita saker :)

Ha en mysig & pigg helg

Kramar

SussiLibySweden sa...

Hej!

Ja usch idag har det varit riktigt regnit hos oss. skönt att du blivit bättre.

vilket fynd...bara 40 kr för det häftiga halsbandet.

Ha nu en bra helg, Anneli...SussiLi...

Inka sa...

Hej, Susanne!

Ja, det var mig ett riktigt fynd. Och bedårande vackert är det också.

Trevlig helg


Kram Inka

Anonym sa...

Följer din och din dotters blogg och blir då lite nyfiken på vad du jobbar med? Kanske har du nämnt det någonstans men att jag missat det. Hur som helst så har du en fantastisk god smak och en toppen blogg! Kram från Ebba

Black Lilly sa...

Hej! Vilken underbar blogg, älskar ju sånt här...måste säga att man blir verkligen inspirerad av allt det här. Nu när hösten är på väg och mörkret faller, vill man ju mysa lite med tända ljus och ha fint i hemmet. Ha det bra.

Kram/TovaLovis

Malmkakan sa...

Toppen att du börjar friskna till!
Vilket vackert halsband du fyndat.
Jättesnyggt! 40 spänn! Varför gör aldrig jag såna fynd????

Kram, Cecilia

MormorRuthsAnn sa...

Vilken helt underbar gaffel...har du använt den mycket? Jag är själv en sån där som använder ett smycke i taget. Använder smycket tills jag tröttnar på det, hittar ett annat använder det tills jag tröttnar...sån é ja!

Härligt att du mår bättre, ja, denna hösten fick vi till och med en lapp från Elliots dagis om vaccination för influensan som skall komma. Hoppas du nu är immun från det!!

Kram Ann

LOPPISLIV sa...

Skönt att du är på bättringsvägen. Så härligt gaffelsmycke, vilket fynd!! jag tycker väldigt mycket om såna där hanverks smycken i silver som är lite personliga och inte finns i massproduktion. Sött litet fik ni besökte i form av en pastellfärgad husvagn :-)Ha det gott. Kraaam Paula

Unknown sa...

Åhhh, dom halsbanden kommer jag ihåg, min bästis hade ett då vi växte upp:-)
Här spöregnar det idag och åska är utlovat, så skönt tycker jag då jag bara vill vara inne:-)
Ha en mysig helg.
Stor kram

Black Lilly sa...

Gillar udda smycken, Har ett nästan likadant själv. Sköt om dig Susanne.Kram / Tovis

Tessan sa...

Hej! Vilket otroligt vackert halsband, vilken härlig idé av en silvergaffel. Förstår att du blev nöjd med ditt köp.

kram tessan

Kamomilla sa...

Åh! Jag har gjort några liknande gaffelsmycken själv och kan lova att de väcker uppmärksamhet! :)

Lantliv sa...

Härligt att du känner dig piggare...den där gaffeln var jätte fin....jag har armbandet....
Husvagnen fikat var så retro...urcharmigt....
När Ni var i Sthlm var Ni då vid Hornstull...längs med kanalen...en marknad med cafèer...fåtöljer på en brygga...kolla i så fall in det nästa gång...urläckert
Ha de gott,
kram Anne-Lee

Ullis/Leva på landet sa...

ja vädret är både och nu för tiden. Verkligen snyggt halsband du har hittat.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Kullan Pullan sa...

God morgon!
Ja, lite tomt är det efter morfar, har inte riktigt greppat det än.
Din vackra gaffel måste vara sommarens kap, din lilla turmus!
Det är bara att säga till när du tröttnat på den...
Idag ska vi ha skördedag här hemma, känns präktigt värre!
Kram Paula

Mamma C sa...

Vilket fynd du gjorde, det var jättevackert. Här skiner solen idag.
Kram Mamma C

Annas skattkammare sa...

Så vackert halsband! Förstår att du blev nöjd. Skönt att du känner dig piggare! Ha en skön söndag!
Kram /Anna

Anonym sa...

God kväll! Kul, annorlunda smycke! Det är verkligen läckert. Ett riktigt bra kap du gjort!

Ha det bäst!

Mvh Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin