måndag 14 september 2009

Next time...

Nästa gång vi har någon bjudning ska jag ta fram denna låda... Föll som en fura när jag fick den. För visst är den läcker...
Full med fransk text utanpå och med praktiska bärhandtag på sidorna. Perfekt att ställa ute i trädgården om man har kalas...

Bara att öppna på locket och ta sig en tallrik i tjockt härligt Franskt porslin... Lådan har nog tillhört någon Fransk cateringfirma en gång i tiden. Bara cateringfirman som saknas nu då... *fniss*
Ett litet tips!Skulle vara charmigt och enkelt att fixa sin egna personliga bjudningslåda. Bara att ta en gammal trälåda i passande storlek och samla udda vita tallrikar från olika loppisar. Sen kan man alltid texta något läckert utanpå lådan också...
Strax ska jag cykla ned till vår affär och skicka ett gäng med skyltar. Inget onödigt bilåkande här inte. Nä, nu ska det motioneras så ofta jag kan... Matlagningen kommer också bli roligare. Vi ska absolut inte banta här i familjen utan mer tänka på vad vi äter. Försöka skippa alla halvfabrikat och bara hålla oss till hemlagad nyttig mat. Viktminskningen får man ju på köpet då...
Anton morrade lite i morse när jag hällde på en liten sked med linfrö på hans youghurt. Mamma måste vi äta fågelfrö också, sa han... Yes box...
Next time we have a party I will use this beautiful French box full with white porcelainplates. Perfect to use if you for exampel are having a gardenparty. Just pick your plate out of the box... Now all that´s missing is the catering firm... *giggle* Have a nice Monday!
Kram & puss från (hmm...)sportiga Suss

37 kommentarer:

beate sa...

Skjønner at du er fornøyd med denne!
Den er jo rå-lekker.

Ha en strålende dag
Beate

Vitt för själen sa...

Hihi..ja som här- varje måndag börjar mitt nya liv- förutom idag, då en kompis kommer på mat. Kebab är det visst sagt ;)
Gud va jag ÄLSKAR din blogg- den bästa av de bästa. Ren porr.

/ ha en underbar dag. /Sophia

Marias lilla Skafferi sa...

Vilken fin låda!! Och så praktiskt, precis som du säger, bara att bära med sig! Till den kan man ju ha en sådan gammaldags besticklåda i trä med handtag, det finns ju såna med flera fack.. Bara att ta den också och sen är dukningen nästan klar!! Men allra finast blir det när man har buffé, bara ställa fram lådan och öppna locket, så kan var och en plocka sin tallrik själv..
På tal om nyttig mat, i senaste numret av Femina finns det ett recept på ketchup, jag kokade en flaska i helgen, supergott! DET är ju något som är fullt av socker och tillsatser och som alla ungar äter till allt, det vore kanske något?! En annan sak jag också vill tips aom är en müsli från Olof Viktors, den innehåller allt från linfrö till sultanrussin, nötter och havregryn, SUPERGOD!! Till och med sonen som är skeptisk mot fågelfrö kommer att gilla den till sin yoghurt! Osockrad och ekologisk..

Hälsningar,
Maria

Millas hem sa...

Lådan är urläcker!!

Kraaam

Lisa.L sa...

woooow vilken låda =) Lisa vill haaa ;) tänkte på en sak d dära med att ni ska bli mera hälsosammare osv. Har du läst och hört om LCHF ? Funkar topppen fint för mig och min sambo och mat är sååå god :D LCHF = low carbs high fat..låga kolhydrater , högt fett. Ett tips bara ! Följer din blogg och e så kul att läsa den =) så mycket fint du visar ! mvh Lisa

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Åh så himla fin! Jag älskar den! Vill oxå ha en sån :)

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

MIA-kortgottbrd sa...

hej.vilken fin låda,lite avis!!Såg dig i hedemorabladet-vad kul...Du har ju så fint hem.Har haft äran att besöka ditt loppis i sommar,Blir det nästa sommar med?mvh mia

Anonym sa...

Kassen er kjempe-lekker, skjønner godt at du liker den:-)
Ha en fin dag, klem Hege.

Lina sa...

Hej hej! Läste om dig i anonnsbladet igår. Kul att få veta lite om din bakgrund. Tycker din blogg är så härlig. Ha en bra dag!

maiju sa...

Vilken härlig låda! Är det din man som har hittat den?

Tips! Prova Atkins-diet - den funkar så bra att jag vill inte sluta - aldrig!

Love Your Homes sa...

En man i byrålådan var det väl....nu får han snart ta o ge sig, franska underverket du har där hemma.

Idag är jag lite uppjagad så jag äter wienerböd till fikat!!! Kallas för tröstäta, jag vet. Men gott är det emellanåt.

Hälsa Anton att fågelfrön är bra för skatare.

Kram på er,
Ia

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vikken låda alltså !! Tror jag det att du föll som en fura för den, det hade jag också gjort !!
Idag har jag lurat med mig karln min till sågverket, vi köpte lite virke, äntligen ska jag få infällda fönster här hemma..men det kanske är för tidigt att ropa hej förräns det är färdigt !!
Ha det så bra
Kraam Anette

Helena Dovier sa...

Den lådan var verkligen ultracharmig! Din sambo/man är en skattletare av rang :-).

Kram från Helena

Jennyshemochharmoni sa...

Gosh! Den var inte nådig! Vilken lycka :) :) :) Härligt att titta in hos dig susanne, behöver verkligen inspirationen! Ha en bra,nyttig, dag! ;)KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilken läcker box! Du borde också spela "Living in a Box" här med andra ord (det gjorde jag juh för ett tag sedan). Och fint porslin var det i den också :)

Själv ska jag också köra slanka linjen är det tänkt men vi får väl se hur det går...

Kram J

Les Cotrions sa...

Great idea and gorgeous wooden box!
Have a nice party!
Vale

SussiLibySweden sa...

TACK FÖR TIPSET, DET BLIR BARA ATT SÖKA EFTER EN BRA TRÄLÅDA, OCH SEDAN SÄTTA IGÅNG OM JAG NU KLARAR AV ATT SKRIVA FIN TEXT PÅ ELLER FÅR ANLITA HERRN I HUSET:-)

KRAMAR FRÅN ANNELI...SussiLi...

Karin Lindström sa...

Hej sportiga Suss :)

Vad härligt det låter med cykelturen. Hoppas att ni haft lika härligt väder som vi idag!

Den lådan skulle jag också bara dö för *ler*. Så underbar den är med den fina texten också. Bra tips om att själv göra en liknande. Porslin finns det ju i skåpen så den behöver inte stå tom *srattar*.

Ha en fortsatt skön vecka!

Många kramar
Karin

Kamomilla sa...

Halloj!
Vilken underbar låda! Förstår att du inte kan se dig mätt på den..

Här har vi samma projekt på gång angående maten. Närodlat, rent och utan E-ämnen ska det helst vara. Bara en portion, man tar inte till, och kvällsmackorna är utbytta till frukt! Och så har vi köpt en crosstrainer träningsapparat för här är det beckmörkt i skogen på vintern. Man gör den nödvändiga länken med hunden men att jogga i skogen är det inte tal om, man ser inget... Så nu kan vi inte skylla på mörkret mer, vi tränar hemma framför tv:n! Alla familjemedlemmar kör sitt pass i tur och ordning.
Känns skönt att man tagit ett beslut, nu gäller det att följa det man lovat sig själv.

H. "sportiga medsyster" Kamomilla

Hem och Lycka sa...

Nä gud vad fräck, helt underbar!

kram

pillan knackar på sa...

men vilket bra tips där om lådan , ska nog ta och fixa en sån låda , men måste hitta en låda oxå ..hm

vi har ju ofta gäster här i huset så det passar ju perfekt m en sån låda..

tack för tipset

kramar

Mamma C sa...

Vilken urläcker låda. Lycka till med nyttigheterna på tallriken.
Kram Mamma C

atmosphere sa...

Vilken låda! Tänk att fylla den full med läckerheter och ge sig ut på picnic med mysigt sällskap. Kan det bli bättre? Lånar du ut din man per timma? Han är ju proffs på inköp!
Kramar
Ingrid

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar låda!
Ha en fin dag!
Kramis/lenaS

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Kan det vara så att du varit på Norrgården och shoppat lite. Jag var där igår och stod och tittade på en exakt lika trälåda med franskt porslin. Helt underbar!!! Grattis!!
Kram Anna

Galleri Hönshuset sa...

WOW så läckert! Riktigt fin låda du har.

Härligt med en cykeltur...

ha en toppen dag. Kram Pirre

Ina sa...

Nämen du var hittar ni allt fint!!?? Guuud vilken läcker låda och innehållet sen... To die for verkligen!!!
Kram Ina

manon 21 sa...

ravie de te trouver,ton blog est beau!!

manon

Hanna sa...

Vilket vackert hem du har! Underbara bilder!

Maison Beldecor sa...

Hi Susanne,
your french box is really great. That will be a special party....
Have a great time
Warm greetings from Germany
Bine

Noamaja sa...

Fantastisk! Tänker på hur kolonisatörerna släpade porslin och diverse annat "onödigt" ut i "bushen" och på stäpperna i Afrika. Kanske har denna låda varit med på en sån resa? Angenäm tanke i alla fall;-)

Kram!
A

rustik charm sa...

Vilken finfin låda:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Annas skattkammare sa...

Så snygg låda! Vilket kap! Och med tallrikar i.. och den franska texten.. jag gillar!
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej, Susanne!

Vilken härlig låda med fransk text som är så vackert och dessutom tallrikar i! Mycket praktiskt att bära med sig.
Lycka till med din mat och tänk smalt och ät sunt! På helgerna kan du unna dig något lite gott.

Mvh Renate

teddy bears Marin to Venice sa...

Excellent blog! beautiful photos! many compliments... good.

Emma sa...

kan den underbara lådan komma från norrgården?? =) de var förresten jag som köpte den underbara trä lådan från Örebro kexfabrik du hade på loppisen. =) //Emma

Emma sa...

hallo igen. Va trevligt, har dock inte lagt upp nån bild på lådan men de kommer.. just nu är de böcker i den.. nja har följt med killen till åland eftersom han har fått jobb här.. vi har de toppen! kram emma

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin