lördag 3 juli 2010

Gräsligt vackert!


Tänk att något så enkelt som gräs kan vara så vackert!

Jag skulle vilja spara stora fång att kunna ta fram sedan till hösten och ha i vaser...
Det måste väl gå att torka dom hängandes upp och ner? Har för mig att min mamma brukade göra så...

Min favorithatt i strå sitter där den ska varma dagar som dessa vi har nu... Några snäckor runt brättet har den också såklart!

Hoppas ni alla har en chans att vara ute och njuta nu av vår härliga sommar... Häromkvällen satt vi ute sent med tända ljuslyktor. Fast jag väntar fortfarande på de varma tropiska kvällarna vi brukar få i Juli...

I love to pick the wild grass we have in our garden and put it in vases... It gives the house real summerfeeling...

Kram på er!
Susanne

11 kommentarer:

Hege sa...

For noen nydelige bilder, ante ikke at gress kunne gjøre så mye ut av seg :-)
Ha en fin lørdag!

Anonym sa...

du kan du sussanne!
så fint med det gröna bara.
kram Ingela ( tack för de fina skyltarna)

Anonym sa...

du kan du sussanne!
så fint med det gröna bara.
kram Ingela ( tack för de fina skyltarna)

Anonym sa...

Instämmer har inte tidigare reflekterat över att gräs kan vara så vackert!

Idag har jag varit ute till havs och njutit av sol, vindar och vatten. Börjar se ut som en pepparkaka över hela kroppen, 2 ställen är lite ljusare *skratt*.

Kram Renate

STYLIZIMO sa...

Rett og slett nydelig....

Takk for inspirasjonen - jeg må ut å finne gresstrå;)

Anonym sa...

Oh my gosh!! sooooooooooooo pretty!! This white is soooooooo beautiful.. Its gorgeous!!

Kamomilla sa...

Enkelt är vackert. så är det!

Fröken Piff sa...

Vilka härliga bilder! Och ja, det enkla är ju oftast det vackraste:)

Här är det verkligen tropisk hetta nu, strax över trettio grader fortfarande, puh, Tur att vi lämnar betongen för landet imorgon:)

Ha det fint! Kram Charlotte

Vida sa...

ja, oj vad vackert naturen bjuder oss på...gör inte som jag bara - sparade havre, hängde upp o ner i uthusets vind...när jag skulle hämta in vid adventstid hade råttorna ätit upp allt:o( hihi..

här i Blekinge har vi så varmt så det är bara bad som gäller...
syrran o jag ska ner o nakenbada vid gamlamormors brygga om en stund :))

vackrabildergoadukram
Vida

Anonym sa...

Härliga sommar! Här i norra Värmland har vi verkligen tropisk värme, 23 grader vid 23-tiden i går kväll :) Underbart! Dom varma sommarkvällarna är det absolut bästa med sommaren tycker jag :)
Har varit i Halmstad under veckan och det rekommenderar jag verkligen! Underbar sommarstad med vackra Tylösand. Har plockat MASSOR av snäckor :)
Kram Katarina.

iheartsunnydays sa...

Your wildgrass looks so pretty in the vase - I've never thought of doing that. I love your hat too :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin