tisdag 17 augusti 2010

Pergola...

Picture borrowed from Costal living.

Hej på er goingar!
Jag mår lite tjyvens i dag och bjussar därför bara på två inspirationsbilder jag sparat. Har inte orkat fota något nytt i dag... Har dragits med värk i käkarna i ett par dagar. Brukar få så när någon dunderförkylning är på g. Då biter jag ihop när jag sover och får en eländig värk hela dagarna.
Någon som känner igen sig??



Picture borrowed from Cottage living.

Jag skulle vilja bygga någon liknande pergola över vår grusade uteplats. Tycker det så mysigt ut, dels så skuggar det lite också och man kan kan ha vackra lyktor, klätterväxter och ljusslingor där...

Nu ska jag vila en stund. Vi ses senare...

Hello darlings! Today I'm feeling a bit low... I think I have a cold on it's way. Then I always bite my jaws hard together when I'm asleep and ending up with an annoying pain all day long. So today I just show you a couple of inspirational pics I have saved. 
I would love to build a pergola looking something like these two in our garden...
Have a great Tuesday! See you later!

Puss från Suss (somskahaenträffmediprenmannennu)

16 kommentarer:

Casa Loda sa...

Härliga bilder du visar.

Krya på dig och hoppas du känner dig bättre snart!
Kram Annika

signerat 71 sa...

Stackars dig - hoppas du snart mår bättre igen!

Jag håller med dig om att pergolor är mysigt - själv har vi ingen, men tankarna har funnits där av och till i 10 år...
Kram J

Unknown sa...

Bilden från Cottage living såg ju riktigt härlig ut.

Kram Catta

niinaslycka sa...

Hej,
Gillar din blogg och är där nästan dagligen och ser dina fina bilder. Jag har startat min blogg alldeles nyligen, gå gärna in och titta.

kram Niina

emilias gömmor... sa...

Visst är det vacker med pergolor!
Vi ska också bygga en. Vi har planerat en medelhavsträdgård där den skulle vara. Men tiden tycks aldrig räcka till...

Du får krya på dig!

Kram Mimmi

designofluna sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin
PS: om du går in på www.villasolsidan.blogspot.com kan du se vad vi gjort med vår pergola.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Krya på dig!!!

Kram Madde

katarina sa...

Hallå där!
jisses vad du är flitig med inläggen...
Vilka härliga bilder...jag drömmer också om en pergola.
Vill ha vindruvor i min...
Hoppas du kryar på dig lite snabbt nu..:)
Kraaaaaaam Katarina

Fruädel sa...

Några grannar till oss har en underbar pergola till sin provance inspirerade trädgård, var vattningsvakt där i sommar och drömde mig bort! De har fikon, druvor och olivträd som samsas där, men så har de odlat sedan -87 så trädgården har ju haft lite tid på sig :-) krya på dig goa suss!

Sunnanvind sa...

Hej!

Härliga bilder, hoppas du klarar dig från en förkylning!

/Carina

Det vita dårhuset sa...

Lovely!

Och krya på dig där på andra sidan!
Kramar till dig...

blomsterboden i skanör marie sa...

super fina bilder, har precis blivit med pergola, väntar bara på att det ska växa upp lite grönska.

kraya på dig, hoppas det inte blir nåt av dina känningar.

kramkram marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Du hittar alltid såna mysig bilder, ja tack, en sån uteplats skulle jag inte säga nej till.

Krya på dig nu, sov och drick mycket!

Å du, tack - butiksbloggen drar igång redan i morg!!! Mari.

Alberte sa...

Vakkert!
Klem,
Jannicke

Toni Tralala sa...

Oh my! Both photos are beautiful! I like how the first one is so elegant because of the drapery and the second, with the classic terrace feel to it.

Thanks for sharing. :)

Rozmeen sa...

WOW this looks soo cozy!

Hugs and have a beautiful day.
Rozmeen

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin