torsdag 12 augusti 2010

A Sri Lanka corner...

Things we brought home from a month in Sri Lanca...

Tusen tack för era fina kommentarer! Vad kul att se hur många vi är som tycker så lika och har samma problem med alla dessa tidningar... *fniss*

I dag är det textning av skyltar som gäller här hela dagen lång. Jag skriver så pennan ryker...
Tar bara en liten paus och bjussar på en titt på vår Sri Lanka hörna...

Det var en vårdag för 15 år sedan vi blev sugna på att resa någonstans."Vi var gravida" och väntade vårt första barn, Alice. Jag var i femte månaden...
Vi packade ett par ryggsäckar och köpte malariatabletter och flygbiljetter (billigast möjliga) hos Aeroflot... Hmm... I dag hade vi valt ett annat sätt att resa dit på. Det blev många mellanlandningar både i Moskva o Pakistan. Turist säsongen var över och regnperioden hade precis börjat. Men vi hade en underbar månad. Sri Lanka är fantastiskt vackert och vilka stränder det finns...

Skulle gärna återvända dit en dag igen...
Elefanten köpte vi av en gatuförsäljare som satt och täljde vackra elefanter i trä, men vi bad att få köpa den han inte hade täljt färdigt! Han tyckte nog vi var bra underliga...

Varför vi köpte en elefant? Jo för en dag när vi låg i ett rum i en liten by och vilade så hörde jag något utanför... Jag sa att det låter precis som en elefant går förbi utanför och fnissade... Vi blev nyfikna och sprang och tittade. Mycket riktigt, utanför klampade en bjässe elefant förbi alldeles utanför dörren! *fniss*

Thank you for your lovely comments about what you do with your magazines...
Today is it textingday here in me and Alice house. While I take a break I pop in here and show you a picture of our Sri lanka corner. There are Seashells (I'm crazy about seashells and I probably was a mermaid in another life,hi,hi), sand, and other things we brought back home...
Have a great day were ever you are!

Puss från Seashell Suss

10 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

låter som om ni hade en underbar och romantisk resa...visst är det härligt med minnen! kramis semlan

Fruädel sa...

Häftigt med elefanter spatserande utanför huset!
Ang tidningar...jag sparar vissa nummer, men annars är jag brutal, river ur det jag gillar för tillfället-resten går i återvinningen, men så har jag ju vana av att bo trångt, trångt så då måste man vara brutal. kram/Tess

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag förstår att ni hade det super nice, ja förutom jobbiga flygresan!

Sri Lanka är mitt "andra land", jag har bott och jobbat där!! Och jag älskar landet, maten, folket, atmosfären... jag hoppas att en dag få åka återvända med min sambo och min dotter!!

Ha det gott! Hälsningar Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...jag igen, glömde nämna att jag har många spännande minnen av möten med elefanter, som jag självklart älsar.
...finns ett antal träelefanter från Sri Lanka hemma hos mig också...

Alberte sa...

Fint bilde!
Ikke riv i magasinene dine - mebd mindre det er blader der det bare er en eller to reportasjer du liker.
Jeg har mine blader i gamle trekasser. Dekorativt og lett tilgjengelig. Har du gamle kofferter, så kan du kanskje legge noen der.?
Ha en deilig dag.
Klem, Jannicke

Maria sa...

Du har en award att hämta hos mig!

Maria

Ida sa...

Snälla, kan du inte sluta skriva *fniss* i var eviga inlägg...

Millas hem sa...

Gillar ditt hörn Susanne! Du får alltid till det så himla snyggt!


Kramen

me and alice sa...

Hej Ida!
Ledsen, men fnisset är en del av mig. Jag bara är sån...
*fniss*
*fniss*
*fniss*
*fniss*
*fniss*

Ha en bra kväll!kram Susanne

the fishermans cottage sa...

I just wanted to send a quick comment to say how much I enjoy your blog, your home is both lovely and inspiring.. x

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin