torsdag 7 april 2011

On Alice wall

 photo susanne kings

Hej!
Här i me and Alice huset fortsätter vad jag nu istället kallar för röjningsarbetet. Det började med en lätt omflyttning, vilket slutade med att flera rum blev inblandade och nu även skrubbarna i huset. Jag blev uppe alldeles för sent igår, så i dag känner jag mig ungefär som blekfisen där på bordet. ;)

Jisses, vad är det med skrubbar egentligen? I bland önskar jag verkligen att jag inte hade någon plats för förvaring. Tänk så praktiskt det skulle vara att bara ha det som finns framme, och skönt... 
Nä istället har jag tyvärr nästan hur stora förvaringsutrymmen som helst. Inte bra när man är lagd lite åt det bohemiska hållet och samlar som en ekorre...

Det som är positivt är att det nog blir en loppis här på gården i sommar igen.

Så här ser Alice anslagstavla ut just nu! Hon rensade bort en massa på den häromdagen, men den fylls med all säkerhet på snart igen.



Lite roligt är det att hon letat fram och satt upp just den här svartvita bilden. Den hade jag på min vägg när jag var i hennes ålder.

_____________________

This is what Alice moodboard looks like right now, She cleaned it up a bit the other day. It's filled with a lot of memories. It's kind of fun that she put up this black and white picture. The same one I had on my wall when I was her in age.

have - a - smiling - and - nice - day - blogfriends

Susanne

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hi,hi jag förstår vad du menar även om jag är precis motsatsen:-) jag går igång på att gå runt med sopsäckar och kasta, skänka bort mm. Vilken ibland kan göra min familj olycklig då saker mystiskt kan ha förvunnit;-)
Kraaam

Unknown sa...

Hi,hi jag förstår vad du menar även om jag är precis motsatsen:-) jag går igång på att gå runt med sopsäckar och kasta, skänka bort mm. Vilken ibland kan göra min familj olycklig då saker mystiskt kan ha förvunnit;-)
Kraaam

n o r d i n g å r d e n sa...

Alice har god smak, precis som sin mamma, det ligger nog i generna..

Nu är planerna för storloppis på G! Info i min blogg.

För de som vill sälja OCH köpa!! Mari.

Elina sa...

Fint! Jag måste allt ta och skaffa mig en sån där riktig anslagstavla, där man kan sätta upp med nålar och byta ut.. ja som ni har! :-)

Kram Elina

ANETTESHUS.COM sa...

Så STILIG!!

Ha en strålende dag, Susanne!

KLEM KLEM
Anette:)

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...kul att det finns likasinnade ekorrar = ), förstår precis vad du menar! Alltid lika fina bilder hos dig!

Kram L-L

Annas Vita Hjärtan sa...

Ja tänk vad man hamstrar, men lite kul är det ju också. I bland hittar man ju på saker som totalt glömt bort att man hade

Åh vad fint hon har det, hon har verkligen sinne för inredning.

Kram Anna

Anna sa...

Under en period i mitt liv så bodde jag i en etta där det inte fanns något förråd till, och det är nog enda gången som jag lyckats att inte samla på mig en massa.

Nu tar jag tydligen igen allt detta och lyssnar inte på min inre röst, En sak in, en sak ut:-)

Kram
Anna

Unknown sa...

Som jag brukar säga till min man....köper jag ny saker kan jag sälja det gammla på loppis, man får inte vara dum ;))
Ha en bra kväll i blåsten!

KRAMKRAM
Christina

Unknown sa...

Skön moodboard!

:*¨¨*:♥ KRAMAR FRÅN VÄSTKUSTEN ♥:*¨¨*:

Lilla huset på prärien sa...

Vilken tjusig vägg hon har fixat till din dotter! Och vad DUKTIG du är som röjer och fixar sådär. Önskar att jag hade varit lika duktig!

Älskar verkligen bilden du visar i förra inlägget - vilka underbara fåtöljer!! Vill ha!

Stor kram Jenny

Haze design sa...

Snyggt :-)

Marits vita skrin sa...

Hej på dig sötis.

Underbart reportage, jag bara leeeer hela tiden.

Kram på dig (tills jag kan krama dig på riktigt)
/Marit

Essay_writer sa...

cool1 very nice

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin