måndag 7 april 2014

iittala apartment


 
Hjärtligt välkomna att kika in på en snabbtur i Iittalas presslägenhet!
 
 
Den här idéen tog jag till mig på en gång. Självklart ska vår trappa också få några ord eller namn.





 
 
I lägenheten fanns såklart snyggaste hyllan designad av Jepson design. Blev kär i den förra året när han visade upp den på en pressvisning.
 
Sedan att hyllan var fylld med alla tänkbara snyggheter från Iittala gjorde den inte sämre precis.
 
 

 
 
Vem vill inte ha en Leimulampa, eller åtminstone en siluett av en! :)
 


 
Hoppa hage borde såklart alla göra. Ska banne mig tejpa en hage på golvet här hemma!


 
 
Kändisväggen med tavlor på Iittalas designers och även roliga citat.
 

 
 
Trappan och den knallgula ytterdörren som gör en på gott humör varje gång man ser den!



 
Har du ont om plats? Ja, varför inte! :) Snyggt är det i alla fall.




 
Här har vi urgulliga Martina som är PR-ansvarig för Fiskars AB och det roliga bordet, See-Saw table (design by Marleen Jansen) med gungbräda där du inte kan lämna bordet förrän båda har ätit klart! :)

 
 

dj/mixerbordet!


Gästtavlan var fullklottrad!


I höstas fick jag en rolig inbjudan att komma och besöka presslägenheten Iittala inrett inför "Iittala goes interior" på Götgatan i Stockholm. Tyvärr lyckades jag aldrig pricka in en dag som passade att vara ledig den gången.
Men under Stockholm designweek kom det en ny inbjudan.

Den här gången var det party i dagarna tre i Iittalalägenheten. Vilket såklart var hur trevligt som helst att få mingla runt där med alla tänkbara designers och "alla" var verkligen där.

Dagen efter fick jag åka tillbaka för att fota lite under dagtid. Nu var ju inte lägenheten lika stylad utan mycket var undanplockat då det var party här tre kvällar i rad.

Men ni ser ju ändå hur charmigt inredd den var och genast sattes inspirationen och tankarna igång... Hmm kanske man skulle måla något kul på väggen...

Lägenheten var inredd av teamet på INSIdeSIGN.

...................................

Today I show you some pictures from the Iittala apartment I was visiting a few times during Stockholm designweek.

The apartment was made by interiordesigners from INSIdeSIGN.


have - a - great - day - everyone

Susanne xoxo

6 kommentarer:

Vida sa...

oj vad jag tycker att det här var super ;))
porslinstavlan bordet gästboken hyllan och får man härma hopphagen inomhus så självklart ska det finnas en sådan här i mitt hus bredvid gungan i hallen ;)))
kommer att uppskattas av fyra barnbarn....
kram Susanne och ha en bra vecka

vildaVidaväxtodlarkram

Annas skattkammare sa...

Så många roliga och snygga idéer!
Kram Anna

sähkötupakan nikotiini sa...

This apartment is full of reason to be amaze in fact my home is really simple and i am changing now everything cause it is part of my program for my self.

The Place To Be sa...

Åh dit har jag tänkt ta mig ett par gånger men det har aldrig blivit av!

Jag älskar den där lampan - men lite väl dyrbara för helst vill man ju ha båda :-).

Kul att se bilder!
Kram Malin

Sabina sa...

Tack för titten! Många trevliga idéer, inte minst hoppa hagen var kul! Det borde verkligen alla barnfamiljer ha, men när jag tänker över det vet jag inte var jag skulle placera den.

kram Sabina

Anonym sa...

Härlig lägenhet med massa bra, snygga och roliga id'eer! We like! // Frida & Marie - House Candy

http://housecandy.se/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin